4 ویتامین و مواد معدنی ضروری در موز | سبزیجات

 موز

">  دارای ویتامینای انبوه پر از مواد مغذی  سالمه که ما رو قوی میکنه.موز شامل مواد سالمه. شامل ویتامین B6، منگنز، ویتامین C و مس،  فیبر و پتاسیمه

">

منگنز یکی از مواد معدنی  است. معمولا  به گفته موسسه لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، موز یکی از بهترین منابع  منگنزه.

منگنز به  بهبود زخم وسوخت و ساز بدن کمک میکنه، پس به عنوان میان وعده بعد از ورزش ایده آله.

">بعضی از تحقیقات این مؤسسه هم اینکه نشون میده که آدمایی که به طور منظم  مواد غذایی شامل منگنز می خورن   دچار سکته مغزی، حمله قلبی، پوکی استخون، و بیماریای دیگه نمی شن

موز هم اینکه پر از ویتامین B6، یه عنصر حیاتی در رژیم غذایی سالم هستش. موسسه ملی بهداشت (NIH) نشون میده که بزرگسالان   روزانه باید یک و نیم میلی گرم B6 رو هر روز   در برنامه غذایی خود داشته باشن.

 خوردن روزانه  یه موز  می تونه از گرفتار شدن به سرطان پیشگیری کنه . واسه زنان، B6  علائم سندرم قبل از قاعدگی رو کم کنه. هم اینکه ویارصبحگاهی در دوران بارداری رو کم می کنه.

">ویتامینا  خونواده B واسه گیاهخواران  منبع خوبیه

مس در رژیم غذایی  روزانه پیشنهاد می شه . موز یکی از غذاهاییه که منع خوبی از مسه

پرتقال و دیگه مرکبات مقدار زیادی  ویتامین C دارن، اما موز این ویتامینش بیشتر از پرتقاله.  ​​حدود 15 درصد از نیاز روزانه رو تامین میکنه،

ویتامین C افزایش ایمنی نسبت به سرما خوردگی رو زیاد کرده ،  التهاب  رو نابود می کنه و پیری  پوست  رو به تاخیر میندازه. . تحقیقات جدید از دانشگاه کانزاس  نشون میده که ویتامین C حتی می تونه سلولهای سرطانی رو نابود کنه

موز خستگی رو نابود می کنه. می تونین به سالاد اضافه کنین یا در شکلات بغلطانید و به عنوان دسر بخورین هم اینکه در صبحونه روی نون تست یا پنکیک بزنین و اگه گیاهخوار هستین  بهترین خوردنی واسه این افراده .

">

این مطلب به وسیله تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده و به کار گیری اون فقط با ذکر منبع مجازه

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *