4 وعده غذایی خاص برای سلامتی ذهن و بدن | تغذیه سالم

 

 

غذایی سالم و راضی کننده

این غذای خوشمزه خلق و خو رو بهبود داده و به شما کمک میکنه تا چربی هاتون رو بدون هیچ تلاشی بسوزونین.

 

*ساندویچ سالمون

ماهی سالمون به همراه گردو، اسفناج که در رول نون سبوس دار همراه با برگای کاسنی(radicchio) پیچیده شده.

ماهی سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستش و اسفناج با منیزیم که اثر آرامش بخشی داره پر شده و فشار خون رو کم می کنه. گردو شما رو سیر کرده و منبع طبیعی از ملاتونینه که به خواب شبونه بهتر کمک می کنه.

خواص این غذا: باعث خوشحال تر شدن شما شده و شامل 420 واحد کالری و 35 گرم چربی سالم واسه قلبه.

 

*سالاد مدیترانه ای

شاهی، کنگر فرنگی، کرفس، پیاز قرمز، پنیر فتا و خیارشور

این سالاد پر از آبه که با نفخ مقابله کرده و خیار که شامل ویتامین C و اسید کافئیکه که از ایجاد ورم پیشگیری میکنه. شاهی و کنگر فرنگی هر دو خواص ادرار آور داشته و به پیشگیری از نفخ کمک می کنن. کنگر فرنگی هم اینکه منبع طبعی اینولین فیبر محلول است. سدیم و پتاسیم موجود در کرفس باعث برگشت تعادل مایعات در بدن می شه.

خواص این غذا: سموم رو از بدن خارج کرده و نفخ رو نابود می کنه ، شامل 170 واحد کالری و 11 گرم چربیه.

 

*تقویت قوای جنسی

استیک سرخ شده همراه با فلفل دلمه، مارچوبه، زنجبیل ، سس سویا، آبلیمو، برنج قهوه ای و بادام هندی.

مارچوبه شامل ویتامین E بوده و به ترشح هورمونای استروژن و تستوسترون کمک می کنه. زینک موجود در گوشت استیک هم باعث افزایش تستوسترون که کلید سالم شدن میل جنسی یه زنه می شه. برنج قهوه ای هم میل جنسی رو زیاد می کنه و کربوهیدراتای این ماده غذایی به دلیل اینکه دیرتر می سوزن، باعث افزایش قدرت پایدار واسه ایجاد رابطه جنسی می شن. بادام هندی هم یه داروی طبیعی افزایش میل جنسی در نظر گرفته می شه.

خواص این غذا: به شما قدرت میده و شامل 318 واحد کالری و 11 گرم چربیه.

 

*اسموتی توت مشکی و موز

موز، توت مشکی ، شیر نارگیل ، ماست کم چرب ، کمی خلال پوست لیمو و عسل.

توت مشکی به دلیل فیبری که داره حالتون رو خوب می کنه. موز شامل نشاسته مقاوم(RS) است، و درست مثل فیبر باعث می شه مدت طولانی تری سیر بمونین. چربی موجود در روغن نارگیل باعث کنترل چربی شکم شده و ماست منبع عالی اسید لینولیک (اسیدی که با چربیای اضافه بدن مقابله می کنه) است.

خواص این غذا: قدرت این رو داره که به طور طبیعی چربیا رو بسوزونه و شامل 250 واحد کالری و 5 گرم چربیه.

شاید چاقی و سوخت و ساز کم بدنتون رو از مادرتون به ارث برده باشین، اما می تونین اونو تغییر بدین. تحقیقات جدید نشون دادن که می تونه با به کار گیری ترفندها بدنتون رو مجبور کنین تا کالری بیشتری بسوزونین، به خصوص اگه به باشگاه می رید.

 

این مطلب به وسیله تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام جفت و جور و ترجمه شده و به کار گیری اون فقط با ذکر منبع (hiDoctor.ir) مجازه.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *