4 ورزش برای از بین بردن سلولیت | لاغری

سلولیت، بلای جون همه س، فرقی نداره اضافه وزن داشته باشین یا نه. تجمع چربی دقیقا زیر پوست، باعث می شه تا پوست از حالت طبیعی خودش خارج شده و شکل پنیر تبریز شه! به کار گیری کرمای جادویی یا درمانای غیر عادی، هیچقوت در خلاصی از شر سلولیت، به شما کمک نمیکنه؛ تنها بعضی شون باعث می شه تا به شکل موقتی پنهون شه.

بهترین راه درمان سلولیت اینه که برنامه غذایی تون رو اصلاح کنین و ورزشتان رو هم بیشتر کنین. درسته که این راه، راه سریعی نیس، اما به مقدار خیلی زیادی ظاهر سلولیت شما رو بهبود خواهد بخشید، و در دراز مدت، بهتر از هر چیز دیگری عمل می کنه.

ورزش کردن، هم به شکل استقامتی و هم قدرتی، بهمراه تمرینات کاردیو که ضربان قلبتون رو زیاد می کنه، به شما کمک می کنه تا وزن کم کنین، عضلاتتون رو سفت و خوش فرم کنین، سوخت و سازتان رو زیاد کنین و بدنتون رو به یه ماشین چربی سوز تبدیل کنین.

این نکته مهمیه که بدونین ورزش کردن به تنهایی معجزه نمی کنه. هیچ ورزشی اگه با اصلاح رژیم غذایی همراه نباشه نمی تونه سلولیت شما رو محو کنه. باید منظما ورزش کنین و در نگهداری از روتین ورزشی و غذایی خود ثابت قدم باشین تا تاثیر مطلوب ببینین. دوست دارین با ورزشایی آشنا شید که بهبود شرایط سلولیت شما رو ضمانت می کنن؟

  1. دویدن

ورزش سنتی دویدن یا پیاده روی سریع، واسه افزایش ضربان قلب، و تبدیل بدن شما به اون ماشین چربی سوزی که قبلا اشاره کردم، همیشه انتخاب خوبیه. ارزون، موثر، گسترده و کلی خوبیای دیگه.

  1. تمرین قدم بلند

تمرین قدم بلند (lunges)، عضلات ران و باسن رو هدف قرار میده، یعنی مناطقی که صرفنظر از اینکه اضافه وزن دارین یا نه، بیشتر از اندامای دیگه مستعد سلولیت هستن.

چند قدمی با گامای بلند راه برید، قدم بلند ۳۶۰ درجه رو امتحان کنین (یعنی قدم بلند از جلو، عقب و از پهلو بطور متناوب)، و با نگاه داشتن وزنه در دست هاتون بلند بلند قدم وردارین. اگه این تمرین رو با تمرینات دیگه ترکیب کنین، و مثل یه روتین رقص با اون برخورد کنین براتون خسته کننده نیس.

  1. تمرین اسکات

اسکات هم مثل تمرین قدم بلند، توده عضلات شما در ناحیه بالایی ران هاتون رو بهتر کنه. درسته که اسکات چربیای جمع شده در زیر پوست که مسبب ایجاد سلولیت هستن رو کاهش نمی ده، اما به رشد و سفت شدن عضلات پاهاتون که منتظر ظاهر شدنشون بودین، کمک می کنه.

  1. تمرین بارپی

ما دوست داریم تمرین بارپی (burpee) رو پادشاه تمرینات ابتدایی نام بدیم، البته باوجود اینکه خیلی ساده س! تمرینیه که بسیار تقویت کننده س. ترکیبی از اسکات، شنا سوئدی و پرش، پاهای شما رو تقویت می کنه، و اگه سلسله وار و سریع تکرارش کنین، باعث می شه تا ضربان قلبتون هم زیاد شه.

.

منبع : fitnessmagazine.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *