4 نکته مهم که نشان می دهد استخوان های شما مشکل دارند

: فکر کنین پوکی استخون یکی از مشکلات اصلی استخوانه که نیاز نیس در مورد اون نگران باشین. اما خیلی از افراد بالای 65 سال از ران، ستون فقرات و ساق دست دچار شکستگی می شن و بیشتر باعث تهدید زندگی اونا می شه. شما باید استخوانای خود رو قوی نگه دارین.

فکر کنین پوکی استخون یکی از مشکلات اصلی استخوانه که نیاز نیس در مورد اون نگران باشین. اما خیلی از افراد بالای 65 سال از ران، ستون فقرات و ساق دست دچار شکستگی می شن و بیشتر باعث تهدید زندگی اونا می شه. شما باید استخوانای خود رو قوی نگه دارین. پوکی استخون باعث گوژپشتی و کاهش قد به اندازه چند سانتی متر می شه. پس باید واسه کنترل سلامت استخون خود هوشمند باشین.

1. ناخناتون خیلی راحت شکسته می شن:

شکستن ناخن بسیار رو مخه. اگه بیشتر واسه شما این اتفاق میفته این به معنی اون هستش که استخواناتون شکننده هستن. تحقیقات نشون میده سطوح پایین کلاژن (پروتئین تقویت کننده) در ناخنا وجود نداره و استخون شما بدون کلسیمه و باید در رژیم غذایی خود مواد غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر و ساردین بذارین و از کلسیم و شکلای جور واجور ویتامین ها استفاده کنین.

2. لثه شما عقب نشینی کرده:

استخون فک شما مستعد تضعیفه و می تونه به عقب بره یا دنداناتون از دست برن. اشعه X می تونه ضعف استخون فک رو نشون بده.

3. شما واسه جابجایی دچار مشکل هستین:

اگه شما واسه جابجایی از یه موقعیت نشسته مشکل دارین و استخوانای خود از جمله ساق دست، ستون فقرات و لگن رو سررزنش می کنین و بدون قدرت عضلانی هستین و تعادل خوبی ندارین، ممکنه دچار پوکی استخون شده باشین.

4. تعداد ضربان قلب و استراحت اون:

قلب شما 60 تا 100 ضربه در دقیقه می زنه. داشتن یه پالس استراحت، بیشتر از 80 ضربه در دقیقه خطر دچار شدن به شکستگی لگن و ستون فقرات رو زیاد می کنه. ضربان قلب شما درخشش تناسب اندام شما هستش. این بیشتر در افراد کم جنب و جوش اتفاق می افته. می تونین با دوچرخه سواری و شنا، تحمل و استواری استخوانای خود رو بالا ببرین و با پیاده روی، دویدن و تنیس، تحمل وزن روی استخون رو بالا ببرین.

در این باره بیشتر بخونین: روشای درمان پوکی استخون

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *