4 نکته برای غذا خوردن در رستوران | تغذیه سالم

4 نکته واسه غذا خوردن در رستوران   

مهمترین نکته واسه غذاخوردن در بیرون از منزل، داشتن برنامه ریزیه.

 

1- انتخاب رستوران

به طور خلاصه میشه گفت اون چه ما نیاز داریم تا در بیرون از خونه، غذای سالمی بخوریم، برنامه ریزیه.

منظور اینه که اگه برنامه ریزی نداشته باشیم و با تصمیم یهویی واسه غذا خوردن به بیرون از خونه بریم، با پرخوری نابه جا و دریافت انرژی زیادتر از اندازه، حتماً خودمون رو غافلگیر می کنیم!

 

بهتره در انتخاب رستوران به موارد زیر توجه کنیم:

* از رفتن به غذاخوریا و رستورانایی که منوی باز دارن و با دادن یه هزینه ورودی، به کار گیری همه شکلای جور واجور غذاهایی که هست، آزاده، دوری کنین.

* رستوران و غذاخوری ای رو انتخاب کنین  که در فهرست غذایی اش غذاهای متنوعی  باشه و شما خیلی راحت بتونین یه غذای سالم رو انتخاب کنین.

اگه صحبت می کنین مراقب اندازه غذایی که می خورید باشین و حواس تون از حس سیری تون پرت نشه

* در صورت امکان تصمیم لحظه ای واسه بیرون غذا خوردن نگیرید، چون که اگه با برنامه ریزی باشه، شما با تنظیم غذاتون درزمان روز می تونین با خیال راحت تری از اندازه و نوع دریافت انرژی واسه وعده بیرون از خونه نقشه بکشین.

* غذاخوریا و رستورانای دریایی و گیاهی معمولاً سالم ترن.

 

2- بهتره قبل از خروج از خونه

* در صورت امکان از فهرست غذایی رستورانی که قصد رفتن دارین؛ و تا جای ممکن از انتخاب خود، باخبر باشین تا خود رو غافلگیر نکنین و انتخاب صحیحی داشته باشین.

* حتماً 1 تا 2 ساعت قبل از بیرون رفتن از خونه، میان وعده ای کوچیک مانند میوه یا مقدار کمی سالاد بخورین.

 

3- در انتخاب غذا

* هیچوقت از سوال کردن در مورد غذایی که از اون اطلاع ندارین خجالت نکشید و خیلی راحت در مورد غذایی که ممکنه انتخاب کنین سوال کنین.

* هیچوقت  در انتخاب غذا عجله نکنین.

از رفتن به غذاخوریا و رستورانایی که منوی باز دارن و با دادن یه هزینه ورودی، به کار گیری همه شکلای جور واجور غذاهایی که هست، آزاده، دوری کنین

* در صورت تمایل می تونین از فردی که به اون غذا رو سفارش می دین بخواین غذای شما رو کم چرب تر درست کنن و یا از اضافه کردن موادی که به اون حساسیت دارین دوری کنن.

* در صورت امکان از سبزیجات پخته شده در انتخاب غذاتون استفاده کنین؛ چون هم از دید بهداشتی مطمئن تره و هم با خوردن اون قبل از غذا از دریافت کالری اضافی جلوگیری کردین.

 

4- موقع  خوردن غذا

* حتماً با سبزیجات شروع کنین.

* هیچوقت در خوردن عجله نکنین؛ اول خوب به غذای تون نگاه کنین؛ از یه نقطه شروع کنین و تلاش کنین بعد از هر لقمه قاشق تون یا لقمه غذا رو در ظرف بذارین.

* اگه صحبت می کنین مراقب اندازه غذایی که می خورید باشین و حواس تون از حس سیری تون پرت نشه.

حتماً 1 تا 2 ساعت قبل از بیرون رفتن از خونه، میان وعده ای کوچیک مانند میوه یا مقدار کمی سالاد بخورین

* به محض حس سیری از غذا خوردن دست بکشین بعضیا می گن که واسه وسوسه نشدن خوردن بیشتر؛ مابقی غذای تون رو پر از نمک یا فلفل کنین تا نتونین به خوردن ادامه بدین؛ البته راه حلای بهتر دیگری هم هست تا غذای اضافی دور ریخته نشه مثلاً اونو در اختیار دیگری بذارین.

و در آخر حتماً مجبور نیستین از خوراکیایی مانند بستنی یا کرمای چرب و پر شکر استفاده کنین؛ یه نوشیدنی گرم و کم شکر و یا یه قاشق مربا می تونه بسیار مناسب و آرامش بخش باشه و در صورت امکان پیاده روی آروم با نفسای عمیق رو یادتون نره.

ترجمه: راحله باباپور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *