4 نصیحت برای راننده های خواب آلوده

: افزایش میانگین حوادث جاده ای در نتیجه خواب موقع رانندگی موجب شده که کارشناسان راهکارهای مختلفی واسه کاهش این حوادث به رانندگان پیشنهاد کنن.
به نقل از پایگاه شبکه خبری العالم، کارشناسان بر ضرورت مطمئن بودن از سالم بودن جسم قبل از سفر و استراحت تاکید دارن اما بعضی وقتا ضرورت اقتضا می کنه که آدم بر خلاف خستگی به سفر بره.

از جمله کارایی که در اینجور مواردی به راننده کمک می کنه تا بیدار مونده و هوشیاری خود رو حفظ کنه و مانع از خوابیدن ایشون می شه، عبارتند از:

1 – جو داخل ماشین
در زمستون داخل ماشین زیاد گرم نشه و در تابستون سرمای داخل با کولر زیاد نشه بلکه دمای مناسبی واسه اتاق خودرو در نظر گرفته شه تا جسم در موقعیت خواب و استراحت قرار نگیره.

2 – آب میوه و آب آشامیدنی
علاوه بر قهوه و چای اگه به بیدار موندن به کار گیری آب میوه و آب آشامیدنی هم مناسبه.

3 – روشن کردن موسیقی
ایجاد سر و صدا و به کار گیری نور به راننده در بیدار موندن در مسافرت هنگام شب کمک می کنه، چون تاریکی جاده و سکوت داخل ماشین باعث آرامش اعصاب شده و راننده رو به خواب تشویق می کنه.

4- توقف فوری
اگه چرت به سراغ راننده اومد باید فورا تو یه محل مناسب یا در نزدیک ترین استراحتگاه خودرو رو متوقف و با کمی خواب و استراحت نیروی کافی واسه ادامه راه به دست بیاره. اولین چرت و نایستادن به معنی ورود به مرحله خطرناکه.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *