4 مغز مرگ را به تعویق می اندازد | تغذیه سالم

4 مغز مرگ رو به تعویق میندازه

براساس مطالعه بزرگی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، مشخص گردید در آدمایی که بیشتر از 4 بار در هفته آجیل می خورن، مرگ و میر به وجود اومده به وسیله بیماریای قلبی عروقی 40 تا 60 درصد کمتره.

مغزها از بهترین منابع پروتئین، فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستن. هم اینکه شامل اسیدهای چرب به درد بخور از جمله امگا- 3 هستن.

در سال 2003 سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که مصرف 45 گرم آجیل در روز به شکل یه رژیم کم چرب و  کم کلسترول می تونه خطر بروز بیماریای قلبی عروقی رو کم کنه.

از بین شکلای جور واجور آجیل، گردو منبع بسیار خوب امگا- 3 بوده که در بهبود کارکرد قلب و عروق و تنظیم چربیای خون موثره.

البته باید این نکته رو هم مورد توجه داشت که آجیل شامل کالری بالاییه و زیاده روی در مصرف اون موجب اضافه وزن و چاقی می شه.

کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنن که واسه اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی باید اونو جانشین بقیه منابع چربی خود کنیم. یعنی بخشی از روغن مصرفی رو حذف کرده و به جای اون از آجیل استفاده کنیم.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *