4 مزیت سلامتی و بهداشتی ورزش های یوگا

: بعضی از مردم به محض اینکه اسم بیماریا و درمان و پیشگیری از اونا میاد فورا به فکر به کار گیری داروا یا مکملای غذایی می افتن. به کار گیری داروها البته فکر بدی نیس و در بیشتر مواقع می تونه یه راه فرار عالی از خیلی از مشکلات باشه اما یادتون نره که ورزش همیشه بهتر از داروئه. در بین اینکه ورزش مشکلات سلامتی و بهداشتی داروهای شیمیایی رو هم نداره. بعضی تمرینات مناسب خوب می تونن در کاهش وزن و از دست دادن چربیای اضافی بدن شما موثر بوده و جلو خیلی از بیماریای دیگه رو بگیرن. هم اینکه ورزشای یوگا به شما میمی کنن تا امتیازات دیگری رو هم شامل حال خود کنین. فایده هایی از جمله کاهش استرس و آرامش اعصاب بیشتر. وقتی که صحبت از خلاص شدن از افسردگی یا ناراحتیای اعصاب می شه اولین گزینه در بین ورزشای فیزیکی ورزشای یوگا هستش که به ذهن شما خطور می کنه البته تموم ورزشای فیزیکی در حفظ آرامش اعصاب شما تاثیردارن. در ادامه با هم ۴ فایده ورزشای یوگا رو تقدیم حضوتون می کنیم.

بهبود گردش خون بین انجام ورزشای یوگا

خون مایع بسیار مهمی در بدنه که همه چیز رو حمل کرده و به تغذیه ارگانای بدن و همه انداما کمک می کنه. مثلا خون اکسیژن رو منتقل کرده و دی اکسید کربن رو از انداما به بیرون بدن دفع می کنه. اینطوری خون باعث تنفس اندامای بدنه. هنگام ورزشای یوگا گردش خون در بدن شما زیاد شده و انداماتون اکسیژن بیشتری دریافت کرده و دی اکسید کربن که یه ماده سمیه هم زودتر از بدن تون دفع می شه. افزایش گردش خون هم اینکه با افزایش سطح هموگلوبین خون کم خونی رو رفع کرده و با کاهش ضربان قلب احتمال حمله قلبی رو هم کم می کنه.

کاهش سطح قند خون در بین ورزشای یوگا

قند خون پایین یکی از مهم ترین اصول سلامتی شماس. اگه شما قند خون بالایی دارین کلاسای یوگا می تونن کمک خوبی واسه تون باشن. اینطوری شما می تونین خوب روی قند خون تون کار کرده و سیستم ایمنی قوی تری داشته باشین. ورزشای یوگا یکی از بهترین راه واسه پیشگیری از خیلی از بیماریا بوده و شما رو در حفظ سلامت تون کمک می کنه.

کمک به آرامش بدن و ذهن

یوگا به عنوان یکی از راه های عالی رسیدن به آرامش داخلی استفاده می شه. ورزشای یوگا پرکاربرد ترین تکنیکای رسیدن به آرامش داخلی و ذهن آرومه. ورزشای یوگا به شما یاد میدن که چیجوری با کنترل تنشای منفی ذهن تون رو آروم کرده و تموم انرژیای منفی رو از خود دور کنین. وقتی که شما یه تنفس درست و نرمال دارین یه اثر آرامش دهنده و آرامش بخشی در بدن تون دریافت می کنین. هم اینکه شما می تونین از راه های موثر در بهتر شده های مورد نظرتون کمک بگیرین.

کمک به افزایش انعطاف پذیری و قدرت در عضلات بدن

بعضی از تکنیکای ورزشای یوگا واسه بازیابی قدرت عضلات مناسب بوده و در تمرین دادن خیلی از آدمایی که زخمی شدن و به دنبال بازپروری خود هستن استفاده می شه. این تکنیکا از یوگا به شما کمک می کنن تا انعطاف پذیری خود رو بالا برده و هم اینکه عضلات قوی تری داشته باشین.

.

منبع : 7ganj.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *