4 ماده ی غذایی برای سلامت اندام تناسلی | تغذیه سالم

در این مطلب به 4 ماده غذایی به درد بخور واسه سلامت اندام تناسلی می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشین.

مواد غذایی اثر زیادی روی سلامت بدن داره. بد غذا خوردن و یا حذف بعضی مواد مغذی به دلیل رژیمای لاغری و چیزای دیگه ای به جز اینا باعث کاهش انرژی بدن، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، ریزش مو و یا ایجاد کرامپای عضلانی دردناک می شه. حرف زدن مثل این مسائل بسیار ساده س!. اما صحبت کردن در مورد بهداشت و سلامت اندام تناسلی سخته.

خیلی از خانوما وقتی که صحبت از فلور واژینال به میان میاد بهتر می دونن بحث رو عوض کنن. اما با این حال باید قبول کرد که اندامای تناسلی هم بخشی از بدن هستن و لازمه به بهداشت و سلامت اونم توجه خاص ای داشت. لازمه علاوه بر رعایت بهداشت شخصی در مصرف بعضی مواد غذایی پیش قدم باشین. در این مطلب به 4 ماده غذایی به درد بخور واسه سلامت اندام تناسلی می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشین.

 

شکلات مشکی
برخلاف چیزی که در مورد شکلات می گن مثل اثر اون در جوش زدن و چیزای دیگه ای به جز اینا، این ماده غذایی واسه سلامتی خوبه. شکلات شامل ترکیبات به درد بخور و پرخاصیتیه که نباید از اون غافل شد. درسته که نباید در مصرف این ماده غذایی زیاده روی کرد اما مصرف متعادل شکلات مشکی که شامل درصد بالای کاکائو باشه (80 درصد کاکائو) واسه پیشرفت سلامت بدن مخصوصا دستگاه تناسلی خوبه. شکلات شامل منیزیم، فلاوونوئیدها و آنتی اکسیدان های لازم بدن بوده و هم اینکه یه ماده ضدافسردگی طبیعیه. این ترکیبات طبیعی نه فقط باعث بهتر شدن خلق وخویتان می شن بلکه به بدن در جهت افزایش بهداشت و سلامت واژینال کمک می کنه. واسه بهره مندی بیشتر از فایده های درمانی این ماده غذایی بهتره هر روز که از خواب بیدار میشین بعد از نوشیدن یه لیوان آب، یه مربع از اونو بخورین. اینطوری بدنتون نه فقط به مرور از وجود سموم خالی شده و تصفیه می شه بلکه پر از انرژی میشین.

مغزها
مغزها شامل دو عنصر لازم واسه سلامت فلور واژینال هستن. این دو عنصر مغذی زینک و ویتامین E هستن. باید بدونین که زینک یا همون روی خواص ضدالتهابی بالایی داره. این عنصر مغذی هم اینکه واسه کاهش و آرامش خارش دستگاه تناسلی و یا خارشای به وجود اومده به وسیله شوره سر و واکنشای آلرژیک تجویز می شه. پس پیشنهاد می کنیم که بدن و مخصوصا فلور طبیعی واژن رو از خواص به درد بخور این عنصر مغذی محروم نذارین .

وقتی پای سلامتی در میان باشه نمیشه از آب غافل شد. واسه حفظ سلامت تموم اندامای بدن که اندامای جنسی رو هم شامل می شه نیاز به نوشیدن منظم آب هست

در مورد ویتامین E موجود در گردو و دوستانش هم باید بگیم که این ویتامین واسه متابولیسم یا همون سوخت و ساز بدن کارسازه. این ویتامین مانع از خشکی واژن می شه. شما می تونین این دو ماده مغذی رو از مواد غذایی دیگه هم جذب کنین. پیشنهاد می کنیم علاوه بر مصرف آجیل ها، از مصرف جگر، عدس، جوی دوسر، تخم مرغ و هم اینکه مواد غذایی شامل ویتامین E مانند سبزیجات سبز، مارگارین و چیزای دیگه ای به جز اینا غافل نشید.

 

سیر
درسته که سیر باعث ایجاد بوی بد می شه و به خاطر همین خیلیا از مصرف اون بیزار هستن؛ اما پیشنهاد می کنیم خواص اونو فدای این ایراد نکنین. سیر در جهت ارتقای سلامت واژینال فوق العاده عمل می کنه. به خاطر اینکه شامل ترکیبات طبیعی و مفیدیه که اندام تناسلی رو از بروز قارچ، عفونتا، میکروب و باکتری و چیزای دیگه ای به جز اینا محفوظ می داره. بعضی افراد بهتر می دونن که سیر رو به صورت موضعی استفاده کنن اما باید بدونین که مصرف اون خواص زیادی رو عاید بدن می کنه. پیشنهاد می کنیم بین به کار گیری اون واسه جفت و جور غذا حواستون به حفظ خواص حداکثری اون باشه. بهتره در آخرین مرحله پخت وپز سیر اضافه بشه تا تازگی اون تا حد امکان حفظ شه. هم اینکه می تونین چند قطره از آب سیر رو به صابون خنثی اضافه کرده و در شستشوی خود استفاده کنین.

آب
وقتی پای سلامتی در میان باشه نمیشه از آب غافل شد. واسه حفظ سلامت تموم اندامای بدن که اندامای جنسی رو هم شامل می شه نیاز به نوشیدن منظم آب هست. وقتی بدن می تونه به اندازه کافی مایعات حیاتی تولید کنه که به اندازه کافی آب داشته باشه. کمبود آب بدن می تونه ایجاد کننده کمبود این مایعات حیاتی واسه سلامت شده و باعث خشکی واژن هم بشه. پیشنهاد می کنیم از ژلای بهداشتی ضدعفونی کننده واسه شستشوی خود استفاده نکنین. منطقه واژن شامل باکتریای مفیدی هم هستش که واسه سلامت این بخش از بدن لازمن اما متأسفانه با این ژلای ضدعفونی کننده از بین می رن. آب واسه رعایت بهداشت آلت تناسلی بهتر از این ژل هاست.

 

فاطمه مهدی پور


مطالب در رابطه:
تقویت قوای جنسی با این گیاهان (١)
تقویت قوای جنسی با این گیاهان (2)
بخورنخورهای عفونتای زنونه
5 ماده غذایی که زنان باید بیشتر بخورند
بخور نخورهای دوران قاعدگی
مواد غذایی واسه کاهش یه درد زنونه
8 تصمیم تغذیه ای اشتباه اما عادی در بین خانوما
این خانوما به این مواد مغذی بیشتر نیاز دارن
سلامتی و تغذیه ای درست واسه بانوان

بدن خانوما به دلیل کارکرد خاصی که داره، نیازمند تغذیه مناسب و سالمیه. شیر، ماست، سویا، دانه کتون، زغال اخته، هویج و چیزای دیگه ای به جز اینا جزو مواد غذاییه که خانوما باید در الویت برنامه غذایی خود بذارن…

6 غذای لازم هر خانوم(1)

این روزا همه مردم گوششون از پیشنهادای بهداشتی و نصایح کارشناسی «این رو بخور، اونو نخور» پُره! اما هنوزم کمتر خانمیه که بتونه از بین شکلای جور واجور تبلیغات رنگارنگ…

6 غذای لازم هر خانوم(2)

حبوبات رو هم باید دست کم 3 تا 4 وعده در هفته مصرف کرد. سوزان کراوز، کارشناس تغذیه میگه: «حبوبات چربی کمی دارن، اونا

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *