4 ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند | تغذیه سالم

باورتون می شه این مواد غذایی سیستم ایمنی رو ضعیف کنه؟
1 –  قند

قند بی دلیل به وسیله متخصصین سلامت بدنام نشده، ماده ای که ارزش غذایی اون صفره و با پوسیدگی دندون و ایجاد مشکل در مغز در ارتباطه. سوزان لوین (Susan Levin) مدیر آموزشای تغذیه ای در کمیته پزشکان میگه، قند خون بالا هم اینکه توانایی گلبولای سفید میکروب کش خون رو در نابود کردن باکتریا و ویروسا پایین می آورد.
هم اینکه لوین پیشنهاد می کنه که از خوردن غذاهای فراوری شده، به دلیل اندازه قند بالای اونا، در فصل آنفلوانزا دوری کنیم. (آبنبات، شیرینیا، سودا و بیشتر غذاهای بسته بندی جزو این غذاها هستن.). البته گفتن این حرف از عمل به اون ساده تره.
انجمن قلب آمریکا میگه آمریکاییا روزانه ۲۰ قاشق چای خوری قند مصرف می کنن.

باید چیکار کرد :
غذاهایی شامل فیبر بالا مثل برنج قهوه ای، عدس و نخود می تونن اندازه قند خون رو تنظیم کنن و سیستم ایمنی رو در وضعیت بهتری بذارن.

2 – غلات و نون سفید

به گفته Kathie Swift متخصص تغذیه، کربوهیدراتای ساده موجود در رژیم غذایی روزانه به « سونامی قند » کمک می کنن. اون میگه « افراد معمولی در حال غرق شدن در شکر هستن. » براساس گفته اون غلات فراوری شده در صبحونه و نونا موقع هضم به سرعت به گلوکز تبدیل می شن.

نمی تونین از غلات صبحونه و نون تست دست بکشین؟
ابَرغذاهایی مثل ارزن، گندم مشکی و … حالا به صورت غلات صبحونه و نون خیلی راحت در دسترس هستن.

صبحونه دیگری که ایمنی رو تقویت می کنه :
نون جو به همراه موز و دارچین، و کمی روغن بادام ارگانیک.


3 – غذاهای چرب

دلایل زیادی واسه حذف غذاهای سرخ شده از رژیم غذایی هست، اینم یه دلیل دیگه: غذاهای پرچرب اثر منفی روی جواب بدن به عفونتا داره.
محققین Patricia Maki و Paul Newberne فهمیدن که چاقی و رژیم غذایی پر از چربی مقاومت بدن رو نسبت به مریضیای عفونی کم می کنه و شایدً حساسیت به دچار شدن به بعضی از شکلای جور واجور سرطان رو هم بالا می بره.
 Swift پیشنهاد می کنه که به کار گیری گوشتای حیوونی دارای چربی بالا رو با عدس، لوبیا و پروتئین گیاهی عوض کنم. 

4 – لبنیات

Levin میگه خیلی از اجناس لبنی، مثل ماستی که از فروشگاه می خرید، شامل اندازه زیادی قند هستن. هم اینکه رابطه مستقیمی بین لبنیات و سلامت دستگاه تنفسی هست. Gary Null در دایره المعارف کامل شفای طبیعی میگه پنیر، شیر، بستنی، و دیگه اجناس لبنی می تونن انباشتگی شش ها رو شدید شدن کنه که باید از اون دوری شه.

seemorgh.com

جمع آوری سلامت اکاایران

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *