4 ماده‌ی غذایی مفید برای زمانی که دچار بیرون‌روی شده‌اید | تغذیه سالم

4 ماده غذایی به درد بخور واسه وقتی که دچار بیرون روی شدین

وقتی که دچار بیرون روی میشین بهتره اجازه بدین که سیستم گوارشی تون کمی استراحت کنه اما حواستون باشه که مایعات زیادی بخورین.

مایعاتی مانند سوپ مرغ واسه هیدراته کردن بدن

وقتی که دچار بیرون روی میشین بهتره اجازه بدین که سیستم گوارشی تون کمی استراحت کنه اما حواستون باشه که مایعات زیادی بخورین. یه سوپ مرغ جفت و جور کنین و کمی برنج هم به اون اضافه کنین. این نوع سوپ واسه بهبود و درمان این مشکل، فوق العاده س.

متأسفانه مشکل بیرون روی باعث دهیدراته شدن بدن می شه. یعنی اینکه آب بدن از بین میره. به خاطر همین هم مایعاتی مانند سوپ باعث هیدراته شدن یا همون آب رسانی به بدن می شه و سدیم و پتاسیم از دست رفته رو جبران می کنه. برنج موجود در این سوپ هم باعث محکم شدن روده ها شده و با مشکل مقابله می کنه. وقتی که دچار مشکل اسهال و استفراغ میشین از مصرف نوشیدنیای کافئین دار دوری کنین. به خاطر این که مثل این نوشیدنیا باعث تحریک روده شده و مشکل اسهال رو بدتر می کنن.

 

موز بخورین

واسه این که روده بتونه تعادل خود رو بازیابد موز بخورین. البته نباید یه موز درسته رو یه جا بخورین. این میوه رو حلقه حلقه کرده و کم کم نوش جون کنین.

موز شامل پتاسیم و کربوهیدرات هاست و وقتی که دچار مشکل بیرون روی شده باشین به شما کمک زیادی می کنه تا پتاسیم و انرژی از دست رفته رو بازیابید.

 

وقتی که دچار مشکل اسهال و استفراغ میشین از مصرف نوشیدنیای کافئین دار دوری کنین. به خاطر این که مثل این نوشیدنیا باعث تحریک روده

شده و مشکل اسهال رو بدتر می کنن

 

 

برنج رو دریابید

برنج یه ماده غذایی زودهضمه و به شما انرژی میده. کته درست کنین و با ماست بخورین. این یکی از قدیمی ترین و مۆثرترین روشای مقابله با اسهاله.

 

 

نون بخورین

نونای جفت و جور شده از آرد گندم کامل شامل کربوهیدرات هستش و به شما انرژی میده. نون دارای فیبر هستش اما این فیبرها بدون تحریک روده واسه شما به درد بخور هستن.

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *