4 ماده‌ی غذایی ضداسترس | تغذیه سالم

4 ماده غذایی ضداسترس

راه های مختلفی واسه مقابله با استرسا و فشارهای روزمره هست. ما در این مطلب کوتاه شما رو با 4 ماده غذایی آشنا می کنیم و پیشنهاد می کنیم واسه داشتن آرامش بیشتر این چهار ماده غذایی رو در برنامه غذایی روزانه تون بذارین.

در دنیای شتاب زنده الان استرس جزو جدانشدنی زندگی هممون شده. استرس کارای خونه، استرسای شغلی، تحصیلی و چیزای دیگه ای به جز اینا. مهم اینه که بتونیم این استرسا رو مدیریت و کنترل کنیم. راه های مختلفی واسه مقابله با استرسا و فشارهای روزمره هست. ما در این مطلب کوتاه شما رو با 4 ماده غذایی آشنا می کنیم و پیشنهاد می کنیم واسه داشتن آرامش بیشتر این چهار ماده غذایی رو در برنامه غذایی روزانه تون بذارین.

شکلات مشکی

در تحقیق زیادی که در آلمان انجام گرفته دیده شده آدمایی که به مدت بیشتر از 6 سال شکلات مشکی مصرف کردن فشار خون پایین تری نسبت به آدمایی دارن که کمتر از این ماده غذایی می خورن.

تحقیق دیگری نشون میده اندازه هورمون استرس در آدمایی که عادت به خوردن شکلات مشکی دارن کمتره. حیف که شکلات مشکی شامل چربی، قند و کالریه وگرنه می تونستید تا جایی که می تونین از این ماده غذایی بخورین. اما بهتره روزانه فقط دو تا سه مربع شکلات مشکی بخورین.

ماهی

واسه این که استرس هاتون رو کنترل کنین اسیدهای چرب امگا 3 رو به برنامه غذایی خود اضافه کنین. این اسیدهای چرب لازم، هورمونای استرس رو کنترل و با افسردگی مقابله می کنه. می تونین از مکمل روغن ماهی استفاده کنین اما مصرف ماهی خوشمزه ترین روش واسه دریافت این مواد مغذیه. پیشنهاد می کنیم به طور مرتب دو مرتبه در هفته گرم ماهی چرب بخورین و یا اینکه گردو رو دریابید و هر روز استفاده کنین.

 

چای مشکی

یافته های یه تحقیق انگلیسی نشون میده نوشیدن چای مشکی می تونه به سرعت عواقب استرس رو برطرف کنه. محققان این تحقیق دیدن هورمون استرس (کورتیزول) در آدمایی که به مدت 6 هفته روزانه 4 فنجون چای مشکی خورده ان در سطح پایینی قرار داره و بعد از یه اتفاق استرس زا، زودتر به آرامش دست پیدا می کنن تا آدمایی که عادت به نوشیدن چای مشکی ندارن. محققان فکر می کنن که نوشیدن چای مشکی اثر مثبتی روی اخلاق افراد داره و سطح هشیاری اونا رو بالا می بره.

 

آووکادو

گوشت این میوه خوشمزه شامل دو ماده ضداسترس قویه: پتاسیم و اسیدهای چرب اشباع نشده مونو. این دو عنصر مغذی فشار خون رو پایین می آورد.

هم اینکه اسیدهای چرب اشباع نشده مونو، واسه دور شدن از حالت افسردگی خوبه.  

 

ترجمه: فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *