4 فعالیت روزانه که باعث تقویت حافظه می شوند

آکایران :سایت دیجیاتو – سهیل امید دزیانی:  تغییرات هرچقدر هم کوچیک باشن، بازم می تونن اثر بزرگی بر کارکرد ذهنی شما بذارن. تا حالا در انجام کاری احساس درموندگی کردین؟ حتما براتون پیش اومده که به ایده ای الهام بخش واسه انجام یه پروژه جدید و خلاقانه یا حل یه مشکل مدیریتی و افزایش اندازه فروش اجناس خود نیاز داشته باشین، اما بازم راه به جایی نداشته و احساس ناامیدی کنین.
باید بدونین که می شه با انجام پاره ای فعالیتای روزانه کارایی ذهن خود رو زیاد کنین و از شرایطی که به اون دچار شدین رهایی یابید.
بنا : امروز می خوایم پیشنهادایی رو از زبون رابرت سوسا، مدیر عامل شرکت InventHelp در این رابطه براتون مطرح کنیم. این شرکت به مخترعان سراسر دنیا مشاوره داده و به اونا کمک می کنه تا پتنتای خود رو ثبت و براشون بازرایابی کنن.

: 4 فعالیت روزانه که باعث تقویت حافظه می شن

اون با در نظر گرفتن مخاطبان خاص InventHelp، روزانه زمان زیادی رو صرف فکر کردن واسه ارتقای کارکرد ذهن افراد می کنه و باور داره که واسه افزایش جذابیت ظاهری اجناس خود در نظر مشتریان، تشخیص گامای آینده در راه حل و کاسبی تون و یا پیدا کردن بازار هدف اجناس خود، به قدرت فکری و ارائه ایده های خلاقانه نیاز دارین و واسه این منظور لازمه فعالیتایی رو به صورت روزانه انجام بدین.
۱- قدم بزنین
سوسا میگه، ورزش منظّم می تونه قدرت ذهنی رو بهتر کرده و ظرفیت حافظه تون رو بالاتر ببره. پیاده روی کردن، انجام تمرینات هوازی و دویدن راهی طولانی، می تونه دلیل آزاد شدن ذهن شما از همه تنشا و نگرانیای شغلیتان شه.
البته ورزشای مختلفی هستن که این مزیتا رو دارن اما دست کم ۳ کیلومتر پیاده روی کردن، دوچرخه سواری یا دویدن، می تونه اثر زیادی داشته باشه.

ایشون میگه، پیاده روی دائم مغز شما رو در حالت انعطاف پذیری عصبی (نئوروپلاستیک) نگه داشته و باعث می شه سلولای مغزیتان، خیلی راحت با همدیگه در رابطه باشن. یادتون باشه هروقت که در بین پیاده روی در محلای جدید، چشم و ذهن شمام مثل بدنتون مکانای جدیدی رو تجربه می کنن؛ هر مکانی رو که ببینین، باعث می شه ایده های جدیدی به سرتون زده و ایده های مختلفی رو با هم پیوند زنید.
۲- غرق تو یه سرگرمی شید
این مشاور میگه، مغز آدم واسه بالا نگه داشتن کارکرد و حفظ قدرتش، به تمرینات تازه و ورزشای پر تلاش، نیاز داره که این می تونه به معنی یاد گرفتن یه زبون جدید یا نواختن ساز باشه. هموراه اجازه بدین مغزتون، ساعات کمی در هفته رو صرف انجام تواناییای هنریتان کنه.

یادگیری هر چیز جدید، نیاز به فکر کردن داشته و دلیل درگیری سلولای nucleus basalis در مغز می شه. این سلولای مغزی، مسئولیت ایجاد توجه آدم به دور و بر و کنترل تعاملات عصبی ایشون رو رو دوش دارن. یادتون باشه شاید یه ساعت در روز واسه تقویت مغزتون کافی باشه؛ اگه در تموم مدّت روی چیزی که می خواین یاد بگیرین، تمرکز کنین.
۳- مواد غذایی به درد بخور بخورین
سوسا میگه، مغز شما مانند بدنتون، به مواد مغذی و سالم واسه افزایش بازدهی نیاز داره. بعضی از مواد مغذی مانند اسیدای چرب امگا ۳ و فلاونوئیدا واسه مغز بسیار به درد بخور هستن.
اسیدای چرب امگا ۳ خونواده ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستن که واسه تنظیم فعالیت بدن آدم، لازمند و باعث بهتر شدن تمرکز ذهنی و هم اینکه تقویت حافظه می شن. این مواد در بدن ساخته نمی شن؛ پس باید اونا رو از راه غذاا بدست آورد.

اما این مواد رو از کجا پیدا کنیم؟ بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ موادی مثل گردو، کنجد، تخم مرغ، ماهیای روغنی مانند شاه ماهی، قزل آلا و آزاد ماهیا، برگ سبزیجات، روغن آفتابگردان و روغن سویا هستن.
هم اینکه فلاونوئیدا رو میشه در قهوه، شکلای جور واجور توتا، سبزیجات و شکلات تلخ پیدا کرد. ایشون عقیده داره، این مواد می تونن کارکرد مغز رو بهینه کرده و قدرت ذهنی و ایده پردازی شما رو واسه بهبود خدمات و فروش اجناس بالا یبرند. هم اینکه این مواد می تونن به شما کمک کنن تا مکالمات، ارتباطات و تعاملات خود با بقیه رو بهتر یادتون باشه.
۴- وقتی رو واسه آرامش ذهن صرف کنین
سوسا میگه، به کار گیری تکنیکای تمدد اعصاب در طول روز می تونه کمک زیادی واسه رسیدن به شادی، آگاهی، آرامشی عمیق و استراحت مغزتون کنه. داشتن مقداری مدیتیشن در طول روز (حتی واسه چند دقیقه)، بسیار به درد بخور هستش. اون عقیده داره، به کمک مراقبه میشه تمرکز ذهنی رو بیشتر کرده و به همه نگرانیا و مشکلات روحی، غلبه کرد.
مدیر عامل شرکت InventHelp میگه، ذهن شما روزانه درگیر ایده ها، افکار و نگرانیای مختلفیه؛ به خاطر همین باید بعضی وقتا، تموم این دل مشغولیا رو از ذهنتون بیرون بریزین.

اون پیشنهاد می کنه هروقت در کارتون یا در حل یه مشکل، تمرکز کافی نداشتید، دوای دردتون مقداری مدیتیشنه. یادتون باشه انجام یوگا هم می تونه باعث آرامش ذهن و کم شدن استرستون شه؛ هم اینکه یوگا واسه سلامت بدن هم خیلی خوبه.
تلاش کنین هر فعالیت ورزشی یا هر کدوم از چهار مورد بالا رو به برنامه زندگی خود وارد کنین تا شاید جرقه خلاقانه ای تو زندگیتون زده شد. رابرت سوسا میگه، اجازه بدین مغزتون از حالت معتاد بودن به کار، به داشتن یه جریان فکری آزاد تغییر وضعیت دهد تا به کمک اون بتونین ایده های بزرگ خود رو کشف کرده و پرورش بدین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *