دانلود پایان نامه ارشد:شناسایی رابطه آمیخته مکان بر میزان فروش شرکتهای نانویی

 

عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 ارتباط بین عناصر آمیخته بازاریابی بادرکی از اندازه فروش شرکتهای متوسط وکوچک

قسمتی از متن پایان نامه :

محصول

محصول، ترکیبی از کالا یا خدماتی می باشد که شرکت به بازار مورد نظر ارائه می‌دهد. این محصول یا خدمت می‌تواند ساده (مانند یک پیچ) و یا پیچیده (مانند یک خودرو) باشد. محصول به عنوان قلب بازاریابی مطرح می­گردد. از این واژه تعاریف زیادی به اقدام آمده می باشد. به زعم کاتلر و آرمسترانگ، محصول عبارت می باشد از هر چیزی که بتواند برای جلب توجه، تملک، بهره گیری یا مصرف به بازار عرضه گردد و خواسته یا نیازی را برآورده سازد.

صاحب‌نظران محصول را همه مصنوعاتی دانسته‌اند که می‌تواند به یک بازار برای توجه، تملک، بهره گیری یا مصرف پیشنهاد گردد و یک نیاز یا خواسته را برآورده کند. محصولات فیزیکی، خدمات، افراد، اماکن، سازمان‌ها، عقاید و ترکیبی از موارد بالا را نیز می‌توان در این تعریف گنجاند (هورنر و اسواربروک[1]، 2005، 82). ایجاد تغییر و تحول در محصول یکی از گزینه­هایی می باشد که کارآفرین جهت بدست آوردن سهم بازار بیشتر دنبال می­کند. بدیهی­ترین عنصر محصول سیمای ظاهری آن می باشد. از هنگامی که کارآفرین در خصوص ذائقه و ترجیحات خریداران و غیر خریداران اطلاعاتی بدست می­آورد، بعضی تغییرات را مدنظر قرار می­دهد تا ضمن حفظ مشتریان فعلی خود، بتواند بعضی افرادی که از رقبا خرید می­کنند را جذب نماید. زمانی کارآفرین دارای اطلاعات می باشد که کیفیت یا کیفیت ادراک شده به عنوان دغدغه­ای برای وی باشد و در این شرایط بهبود کیفیت محصول را جهت کسب سهم بیشتری از بازار مورد توجه قرار می­دهد. البته بهبود کیفیت کار آسان و ارزانی نیست. موضوع ضمانت محصول ارتباط نزدیکی یا کیفیت داشته و در شرایطی که توجه‌ها به کیفیت محصول از سطح پایینی برخوردار باشد، می­تواند تأثیر تعدیل کنندگی داشته باشد و دغدغه مشتریان را از این بابت برطرف سازد (مقیمی و رمضان، 1391، 57).  

[1] Horner and Swarbrook

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

) اهداف پژوهش

فاکتورهای اصلی که مستقیما  می توانند بر اندازه خرید ونوع کالای خریداری شده تاثیر بگذارند از دامنه وسیعی برخوردار بوده و از عوامل شخصی تا عوامل محیط بازاریابی گسترده می باشد.(بلوریان تهرانی،17:1376). هدف اصلی این پژوهش ارتباط بین عناصر آمیخته بازاریابی بادرکی از اندازه فروش شرکتهای متوسط وکوچک دانش بنیان (مورد کاوی شرکتهای نانویی) میباشد.

اهداف فرعی پژوهش نیز به صورت زیر اظهار می گردد:

  1. مطالعه ارتباط آمیخته قیمت بر اندازه فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه
  2. مطالعه ارتباط آمیخته محصول بر اندازه فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه
  3. مطالعه ارتباط آمیخته مکان بر اندازه فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه
  4. مطالعه ارتباط آمیخته ترفیع بر اندازه فروش شرکتهای نانویی مورد مطالعه

 

 

1-6)سوالات پژوهش

  1. آیا بین عناصر آمیخته بازاریابی و اندازه فروش شرکتهای نانویی ارتباط معناداری هست؟
  2. آیا بین آمیخته قیمت و اندازه فروش ارتباط معنی داری هست ؟
  3. آیا بین آمیخته محصول و اندازه فروش ارتباط معنی داری هست ؟
  4. آیا بین آمیخته مکان و اندازه فروش ارتباط معنی داری هست ؟
  5. آیا بین آمیخته قیمت و اندازه فروش ارتباط معنی داری هست ؟

 

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارتباط بین عناصر آمیخته بازاریابی بادرکی از اندازه فروش شرکتهای متوسط وکوچک  با فرمت ورد