برنامه های وابسته (Affiliate programs)

دستور العملای وب مستر گوگل به کاربران پیشنهاد می کنه که هنگام تولید محتوا حتما به اصالت و منحصر به فرد بودن اون توجه کنن

و محتوایی تولید کنن که واسه کاربران مهم باشه. این موضوع به خصوص واسه سایتایی که در برنامه های وابسته (Affiliate programs) هستن از اهمیت بیشتری برخورداره. کلا وب سایتای وابسته انگار از توضیحات محصولی استفاده می کنن که اون محصول در وب سایتای دیگه به صورت شبکه ای وابسته به هم هست.

در نتیجه، سایتایی که محتواهای خود رو از راه وب سایتای وابسته جفت و جور می کنن، ممکنه در رتبه بندیای موتور جستجوی گوگل دچار آسیب شن چون محتوای اونا به اندازه کافی منحصر به فرد نیس که اونا رو از دیگر سایتا جدا کنه. ارزش آفرینی به معنی تولید محتواییه که چیزی اضافه بر محتواهای موجود رو به مخاطب ارائه کنه. مانند اطلاعات اضافی در مورد قیمت اجناس، محلای خرید و فروش یا دسته بندیای تازه اجناس.سئو سایت فروشگاه رو بخونین.

قیمت

گوگل باور داره که سایتای وابسته به اندازه کافی محتوای تازه و منحصر به فرد تولید نمی کنن. به خصوص اگه این سایتا بخشی از یه مجموعه بزرگتر باشن که می خوان یه محتوای خاص رو در سراسر نت گسترش بدن. این سایتا بیشتر به نظر از دید ساختاری مثل هستن و بعضی وقتا محتواهای برابر در اونا به راه های جور واجور با زبانای جور واجور و یا بعضی وقتا در دامنه های جور واجور انتشار پیدا میکنن.
از اونجا که صفحه یافته های جستجوها می تونه چند مورد از این سایتا رو نمایش دهد، اگه محتوای همه این سایتا برابر باشه، کاربر از دیدن اونا خسته شده و آزرده می شه.
مثالایی از محتواهای وابسته (Affiliate programs) :
صفحاتی با لینکای اجناس وابسته که در اونا توضیحات اجناس دقیقا از محتوای اصلی کپی ورداری شده و به محتوا هیچ موضوع جدیدی اضافه نشده.
صفحات اجناس وابسته که اکثریت سایت واسه وابستگی (Affiliation) تولید شده و مقدار محتواهای منحصر به فرد و کاربر پسند در اون بسیار محدوده.
همه سایتایی که در برنامه های وابسته مشارکت دارن محتواهای وابسته بی ارزش (thin) تولید نمی کنن. سایتای وابسته خوب ارزش آفرینی هم می کنن، مثلا این سایتا توضیحاتی منحصر به فرد و اصیل، امکان مقایسه و رتبه بندی اونا و … به کاربران ارائه می کنن. اگه می خواید که تو یه برنامه وابسته شرکت کنین، نیازه که راه و چاه هایی رو مورد توجه بذارین تا بتونین سایت خود رو از دیگر سایتای مشابه جدا کنین.
اگه محتواهای وابسته هیج چیز جدیدی رو به سایتتون اضافه نمی کنن، باید بخش کوچیکی از سایتتون رو تشکیل.
از خودتون سوال کنین که به چه دلیل کاربر قبل اینکه به محتوای اصلی مراجعه کنه باید از محتوای شما بازدید کنه؟
مطمئن شید که سایت شما ارزشی بالاتر از یه تبلیغات ساده که در مطلب اورجینال هست رو به کاربر ارائه می کنه.
وقتی که یه برنامه وابسته رو مورد توجه قرا می دید، متناسب با خواسته های مشتریان دسته بندیای اجناس رو انجام بدین. هر چی دسته بندیاتون هدف دار تر باشه، سایت شما از بقیه جدا تر می شه و شاید رتبه بهتری در یافته های جستجو کسب می کنه و برنامه سودمندتر می شه.
از وب سایتتون به خاطر ایجاد انجمنای در رابطه واسه به وسیله استفاده کنین.این موضوع باعث می شه که ارتباطتونرو کاربران بسیار نزدیک شه و هم اینکه این انجمنای می تونن واسه شما نقش تامین کننده محتوا رو هنگام تولید یه مقاله بازی کنن. مثلا فرومای بحث و گفتگو، نظرات کاربران در مورد محصول و محتواهایی مثل این همه منحصر به فرد هستن و می تونن واسه کاربران به درد بخور باشن.
همیشه ارتباطتونرو به روز نگاه دارین. اطلاعات به روز و تازه در مورد موضوعات در رابطه شانس پیمایش شدن محتوای شما به وسیله رباتای گوگل رو زیاد می کنه و اینطوری اندازه بازدید از محتوا رو به وسیله مخاطب بیشتر می شکنه .
سایتایی که به طور کامل از محتواهای دیگر سایتا استفاده می کنن به احتمال خیلی زیاد مورد توجه موتور جستجوی گوگل قرار نخوان گرفت و ممکنه از دیدگاه موتورهای جستجو امتیازات منفی هم دریافت کنن. محتواهای در رابطه و منحصر به فرد، واسه کاربران ارزش آفرین میشه و سایت شما رو از دیگر سایتای وابسته جدا می کنه. این موضوع می تونه باعث شه که موتور جستجوی گوگل تیز رتبه خوبی رو واسه محتواهای شما در نظر بگیره.

این مطلب برگرفته از دستورالعملهای شرکت گوگل در قسمت پشتیبانی گوگل (support.google.com) است .عزممونو جزم کردیم این اخبار سئو رو به صورت ترجمه شده واسه شما بذاریم تا آخر به کار گیری ان رو ببرین و به دنبال منابع غیر اصلی نباشین و با خیال راحت به کسب اطلاعات بپردازید

support.google.com/webmasters/answer/76465

Share this post

Post navigation

You might be interested in...