بررسی یک تنوع انکرتکست خوب برای سئو موثر و مطمئن

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

بررسی یه تنوع انکرتکست خوب واسه سئو موثر و مطمئن

سعید رهبری

۱۲

۰

۴ ۰۰۰۲

امیدوارم وبلاگ نوین رو تا به اینجا دنبال کرده و حتماً دو نوشته عالیِ دوست و همکار من در مورد انکر تکست رو خونده باشین. اگه نه، پیشنهاد میکنم همین الان به سراغشون برید و اصلا این دو مطلب رو از دست ندین. در اولین مطلب فهمیدیم که اصلاً انکر تکست (Anchor Text) چیه و به چه دلیل در لینک سازی (چه ساخت لینک داخلی و چه بک لینک) اهمیّت بسیاری داره. در مطلب بعدی هم به بررسی روشای بهینه سازی انکر تکست پرداخیم تا دقیقاً بفهمین چیجوری می تونین یه لینک سازی خوب انجام بدین. حال قراره ببینیم که چگونگی درست پخش انکرتکستا چیجوریه.

بک لینک

قبل از هر چیز بذارین یه خلاصه کوتاه از این دو مطلب رو با خوانندگان جدید نوین در میان بذاریم. (اگه دو مطلب قبلی ما در مورد انکرتکست رو مطالعه کردین، می تونین در کمال آرامش بخش بعدی رو رد کنین.)

انکر تکست و روشای بهینه سازی اون

پس شما باید دقت کنین که چه یه لینک داخلی در سایت خود ایجاد می کنین یا چه شخصاً واسه گرفتن بک لینک از سایتای دیگه دست به کار میشین (حال چه با درخواست از سایتا و وبلاگای دیگه، چه با گذاشتن لینک خود در شبکه های اجتماعی و حتی در بدترین حالت، خرید لینک)، انکر تکست اونو به درستی انتخاب کنین تا گوگل شما رو جریمه نکنه. همونطور که گفتم، در مطلب قبلی به طور کاملً به این موضوع پراختیم.

لینک بیلدینگ پیشرفته

چگونگی پخش خوب انکر تکست در لینکا

یکی از مواردی که در مطلب قبلی بررسی شد، این بود که انکر تکست لینکا چیجوری باید پخش شن تا بهترین یافته ها رو داشته باشن و در عین حال جریمه نشید. واسه این منظور یه نمودار هم (از یکی از همکااران انگلیسی خود) به شما ارائه دادیم.   البته گفتیم که این نمودار بیشتر در نقش یه پیشنهاده و شاید خیلی واسه یه سایت ایرونی متوسط مناسب نباشه و یه راه بهتر هم هست. (اگه منظور از اصطلاحات استفاده شده در این نمودار رو نمی دونین، نگران نباشین. در بخش بعدی این مقاله، اونا رو کمی توضیح میدم.)

رقابت ما: بهترین روش پخش انکر تکست

بحث ما بر سر این بود که واسه دریافت بهترین نتیجه در گوگل، چیجوری باید انکر تکستا رو پخش کرد و واسه این منظور تلاش کردیم بهترین راه و روش واسه سایت خودمون (www.novin.com) رو مشخص کنیم. من می خوام در ادامه به طور کامل یافته های این بحث رو با شما به اشتراک بذارم. بیایید شروع کنیم:

پخش انکر تکستای سایت ما

همونطور که شایدً می دونین، شرکت ما یعنی  در زمینۀ بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی فعالیت داره و خدمات مختلفی مثل سئو و بهینه سازی، طراحی سایت، تبلیغات گوگل و ایمیل مارکتینگ رو به کسب و کارا ارائه می ده. بر این پایه، ما عزممونو جزم کردیم انکرتکستا رو به این صورت پخش کنیم:

دیجیتال

    • انکر تکست نام تجاری: طبق این نمودار، دو کلید واژه رسانه تجارت نوین، نوین و Novin باید متنِ نزدیک به ۴۰% از لینکامون باشه. اما دو موضوع در این مورد هست. یکی اینکه رسانه تجارت نوین قرار نیس به تعداد دفعات زیاد در گوگل جستجو شه. کلید واژه نوین هم معمولاً به وسیله کسائی مورد جستجو قرار میگیره که به دنبال خدمات بانک اقتصاد نوین یا شرکت بیمه نوین هستن. پس تمرکز زیاد روی این کلمه، تصمیم خیلی مناسبی نیس. با این حساب، تخصیص نزدیک به ۱۰% از متن لینکا به این دو کلید واژه می تونه انتخاب بهتری واسه ما باشه.
    • اقتصاد

  • انکر تکست اختصاصی: انکر تکستای اختصاصی اون کلمات کلیدی هستن که شما خود می خواین به عنوان یه گرایش جدید در اینترنت مطرح کنین. مثلا کلید واژه iPhone یه انکر تکست اختصاصی واسه شرکت اپل حساب می شه. در مورد کاری ما هم، مباحثی هست که هنوز در زبون فارسی خیلی مطرح نیس و میشه اونا رو انکر تکستای اختصاصی نامید. یه مثال خوب از این قضیه، خود کلمه انکر تکست است. البته ما لازم نمی بینیم که ۲۵% از انکر تکستا رو به این موارد اختصاص بدیم و فکر می کنیم که نزدیک به ۱۰% واسه اون کافی باشه.
  • انکر تکست عریان: انکر تکست عریان به معنی به کار گیری نشانی لینک به عنوان متن اون هستش که یعنی www.novin.com و مشتقات اون. با در نظر گرفتن اینکه آدرسامون انگلیسی هستن و به اندازه بقیه موارد واسه درک گوگل از سایت ما به درد بخور نیستن. اما کمک می کنن که پروفایل لینکامون (یعنی همون لیست لینکامون) غلظت کمتری در کلمات کلیدی اصلی داشته باشه و کمی رقیق شه. با این حساب، ۵% از لینکا رو میشه به این مورد اختصاص داد.
  • انکر تکست نام تجاری + کلید واژه: خبر خوب واسه ما اینه که بیشتر کلمات کلیدی مربوط به کار ما همراه با کلید واژه نوین (مثلا بازاریابی نوین) جستجو می شن. پس این می تونه یه فرصت عالی واسه جذب کاربران جستجو باشه. با این حساب لازمه درصد بیشتری از انکر تکستای خود رو به این موضوع اختصاص بدیم. فکر می کنم ۱۰% از انکرتکستا واسه این منظور مناسب باشه.
  • انکر تکست Partial Match (تطبیق نسبی): این شامل عبارتایی با بخشی از کلید واژه شما هستش. مثلا، وقتی که کلید واژه اصلی ما لینک بیلدینگ است، کلمه لینک سازی یه تطبیق نسبی حساب می شه. با در نظر گرفتن اینکه در زبون فارسی معمولاً برابر انگلیسی یه کلمه هم مطرح می شه، معمولاً املاهای فارسی مختلفی از یه کلمه انگلیسی دیده می شه و اینکه خود این کلمات کلیدی هم جستجو دارن، لازمه ما درصد بیشتری رو به این موارد اختصاص بدیم. این یعنی نزدیک به ۱۵% از موارد باید واسه این انکر تکستا باشه.
  • انکر تکست عمومی: این انکرتکستا عمومی و به طور کاملً بی ربط مثل اینجا کلیک کنین می شن. هر چند تمرکز خود ما اصلا روی این کلمات کلیدی نیس، اما بد نیس واسه رقیق شدن کلمات کلیدی خود در انکر تکستا، در دراز مدت دست کم ۵% رو به این لینکا اختصاص بدیم.
  • انکر تکست طولانی:  این انکر تکستا شامل عبارتای طولانی مثل بازاریابی دیجیتال خود رو به نوین بسپارین می شن. بد نیس اگه که نزدیک به ۱۵% از انکرتکستا رو به این موارد اختصاص بدیم.
  • انکر تکست Exact Match (تطبیق دقیق): ، اینجا جاییه که روش هدف دار ما فرق بسیاری با این نمودار می کنه. به چه دلیل؟ چون خدمات دیجیتال و در نتیجه کلمات کلیدی مربوط به کار ما زیاد هستن و باید واسه هر کدوم از اونا لینک سازی مناسب رو بکنیم. پس منطقیه که حدود  ۱۰% از انکرتکستا رو دقیقاً به کلمات کلیدی خود اختصاص بدیم که بیشتر از ۱۰ مورد هستن.
  • انکر تکست LSI: این مورد در نمودار قبلی نیامده که یعنی شایدً به عنوان بخشی از انکرتکستای Partial Match حساب شده. در این انکرتکستا شما از عبارات هم معنی با کلید واژه خود استفاده می کنین. پس وقتی کلید واژه اصلی ما سئو سایت باشه، بهینه سازی سایت به عنوان یه انکر تکست LSI شناخته می شه. (به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که ما اینجا بهینه سازی و سئو سایت رو یه انکر تکست با تطبیق نسبی حساب می کنیم.) کلمات کلیدی LSI نه فقط واسه بالا اومدن در کلید واژه اصلی مهم هستن، بلکه شایدً خودشون هم در کل جستجوی زیادی هم دارن. پس اهمیّت زیادی دارن و فکر می کنم ۲۰% اختصاص به اونا خوب باشه.

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

نمودار پخش مناسب انکر تکستا واسه سایت نوین

با در نظر گرفتن این روش هدف دار که حالا با هم مطرح کردیم، پخش مناسب انکر تکستا واسه نوین باید مثل نمودار زیر باشه:

به چه دلیل پخش انکر تکستا به این شکل به نفع ماست؟

بله، در آخر سوال مهم مطرح شد. به چه دلیل اصلاً ما باید از این روش استفاده کنیم؟ بهتر نیس که مستقیماً بروی کلمات کلیدی اصلی خود تمرکز کنیم و تلاش کنیم هر چی سریعتر در این کلمات به رنک اول گوگل برسیم؟ ، من به چندین دلیل جور واجور فکر می کنم با به کار گیری این چگونگی پخش هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت میشه یافته های بهتری بدست آورد. بذارین هر چی سریع تر به سراغ این دلایل بریم:

    • دیگه لازم نیس نگران جریمۀ گوگل باشین. چون که متن لینکاتون متنوعه و این یعنی گوگل هیچوقت شما رو واسه اسپم کردن زیادتر از اندازه با یه کلید واژه جریمه نمیکنه و کاملً یا دست کم تا حدی براساس قوانین اون عمل کردین. هر وب سایتی که با اسپم کردن یه کلید واژه بخواد خیلی سریعً در یافته های جستجو بالا بیاد، همیشه باید نگران سقوط خود در بروزرسانی بعدی گوگل باشه و ما خودمون بارها تماشاگر این موضوع بوده ایم.
  • در تموم کلمه های کلیدی در رابطه بالا خواهید اومد. با پخش درست انکرتکستا، شما در کلمات کلیدی در رابطه به موضوع خود هم بالا خواهید اومد. پس وقتی که دو کلید واژه اصلی و فرعی ما سئو و بهینه سازی هستن، با اینکار می تونیم در کلمات کلیدی مربوط به این دو مثل بهینه سازی واسه موتورهای جستجوگر و خدمات سئو سایت هم رتبه خوبی به دست بیاریم. این یعنی در دراز مدت می تونیم ورودی بیشتری رو از گوگل داشته باشیم. هم اینکه وقتی از راه این یافته های کلیک بگیریم، حتی می تونیم با سرعت بیشتری در خود کلمه اصلی هم رنک گوگل خوبی به دست بیاریم.
  • در هزینهامون صرفه جویی می شه. خیلی از همکاران ما در این مورد تجربه بسیاری دارن و سرمایه گذاری بسیاری بروی این کلمات کلیدی اصلی کردن. پس اگه ما بخوایم در وقتی کوتاه واسه یه کلید واژه مثل سئو رتبه بگیریم، کارمون خیلی سخت میشه و باید زمان و پول بسیاری رو صرف اینکار بکنیم. اما با تمرکز بروی انکرتکستای طولانی و در رابطه می تونیم با هزینه کمتر و در وقتی کوتاه تر از گوگل ورودی بگیریم و در همین بین، کم کم وضعیت خود در کلمه های کلیدی اصلی رو هم پیشرفت بدیم.

پخش انکر تکست مناسب واسه شما

البته، قرار نیس که چگونگی پخش متن لینکا واسه شما دقیقاً با پیشنهاد ما واسه سایت نوین برابری کنه. بلکه لازمه یه روش هدف دار مناسب با تجارت خود رو تنظیم کنین و براساس اون عمل کنین. واسه این منظور در اول باید کلمات کلیدی اصلی و فرعی خود رو به دقت شناسایی کنین، راهکارهای رقبای اینترنتی خود رو بررسی کنین و الگوهای جستجوی کاربران رو بشناسین. با کمک این اطلاعات و صرف کمی وقت، خیلی راحت می تونین یه نمودار خوب واسه پخش انکرتکستای خودتون بسازین و به بهترین راه برنامه لینک سازی خود رو پیش ببرین. خوشحال میشیم اگه این نمودار رو با ما هم به اشتراک بذارین. حتی شاید بتونیم این نمودار رو در یکی از مطالب بعدی خود بررسی کنیم.

با فوت وفن پست مهمون برعکس آشنا شید!

بحث انکرتکست هنوز تموم نشده!

، ما تا همینجا هم خیلی در مورد انکرتکست به شما گفتیم. اول دیدیم که انکر تکست چیه و چه اهمیّتی داره، بعد بررسی کردیم که چیجوری باید اونو بهینه سازی کرد. در این مقاله هم یه مطالعه موردی از راه مناسب واسه پخش متن لینکای نوین رو با شما به اشتراک گذاشتیم. اما بحث انکر تکست هنوز تموم نشده. ما قراره یه مقاله دیگه هم در این مورد منتشر کنیم و یه روش هدف دار کلی خوب واسه نوشتن انکر تکست رو به شما معرفی کنیم. هم اینکه در این مورد صحبت می کنیم که در جاهای جور واجور بهتره از چه نوع انکرتکستایی استفاده کنین.

منتظر نظرات، پیشنهادات و البته روش هدف دارای ساخته شده به وسیله شما واسه پخش انکر تکستای سایتتون هستم.

موضوعات مرتبطسئو و بهینه سازی سایتآموزش لینک سازیانکر تکستمطالعه موردی

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

 

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

سعید رهبری

سعید رهبری هستم. یه جدیدی که با معنی فعلی بازاریابی در ایران موافق نیس و فکر می کنه کسب و کارا باید با بازاریابی داخلی درست و کیفیت خدمات خود در راه جذب و حفظ مشتری قدم بردارن.

پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

چیجوری انکر تکست (متن لینک) رو بهینه سازی کنیم؟

روشای ساخت بک لینک

معیارهای ساخت لینک

لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow) چه فرقی داره؟

نوفالو