بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

سرفصل محتوا

  • بازاریابی از راه شبکه های اجتماعی چیه؟
      • میدونستین که شبکه های اجتماعی
      • چند تا نکته مهم در مورد بازاریابی محتوایی
      • بازاریابی محتوا

    • چند تا نکته مهم در مورد تبلیغات

بازاریابی از راه شبکه های اجتماعی چیه؟

به روند جلب توجه مخاطبان هم جهت با اهداف تجاری از روش شبکه های اجتماعی ،بازاریابی شبکه های اجتماعی می گن.

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تونه با هدف برند سازی و معرفی برند یا فروش محصول و یا هدایت کاربران به سایت صورت پذیرد.

کار و کاسبیای کوچیک از راه این نوع از بازاریابی می تونن تعداد مشتریان خود رو بالا برده و بدین روش بازار هدف خود رو گسترش بدن.

این کار امکان تعامل این کسب و کارا  با برنده های معتبر و بزرگ رو جفت و جور می کنه.

شاید از خیلیا شنیده باشین که دیگه شبکه فیس بوک یا . . . قدیمی شده و مثل گذشته تاثیرگذاری چندانی نداره، اما واقعیت اینه که اشتراک گذاری محتوا در این شبکه های اجتماعی بازم هست، بودجه های تبلیغاتی و بازاریابی در حال افزایش پیدا کردنه و در صورت ارسال زیاد محتوا، مخاطبین خیلی راحت صفحه شما ترک می کنن.

میدونستین که شبکه های اجتماعی

 تعداد کاربران شبکه فیس بوک در آخر سال ۲۰۱۶ تقریباً به ۱٫۴۳ میلیون نفر در ماه می رسه که پیش بینی می شه ۸۲% از درآمد حاصل از تبلیغات در این شبکه از طرف دستگاه های موبایل تأمین می شه. (منبع: emarketer)

موبایل

 ۹۵٫۸% از بازاریابان اینترنتی اعلام کردن که به کار گیری شبکه فیس بوک موجب بالاترین درصد از اندازه برگشت سرمایه واسه اونا شده. (منبع: emarketer)

 ۲۱% از کاربران اعلام کردن در صورت انتشار محتوای تکراری یا کسل کننده صفحه اون برند خاص رو ترک می کنن. ۱۹% هم اعلام کردن که در صورت انتشار بیش ازحد و در دفعات متوالی (بیشتر از ۶ بار در هرروز) درزمان روز صفحه اون سایت در فیس بوک رو دنبال نمی کنن. (منبع: Adweek)

 ۷% از شرکتای آمریکایی با بیشتر از ۱۰۰ کارمند یا بیشتر در سال ۲۰۱۵ از شبکه فیس بوک واسه فعالیتای بازاریابی خود استفاده کردن که پیش بینی می شه این تعداد در سال جاری به ۸۵٫۳% و در سال بعد به ۸۵٫۸% برسه. (منبع: MediaPost)

– ۹۱% از افراد متولد سالای نزدیک به هزاره دارای حساب کاربری فعال در فیس بوک هستن. (منبع: Infinitdatum)

 عموماً وقتی یه مطلب منتشرشده در شبکه لینکدین دارای لینک باشه، این لینک ۴۵% افزایش تعامل کاربر رو موجب می شه، مطرح شدن سوال موجب افزایش ۵۰% در تعداد نظرات درج شده می شه و تعامل کاربر در صورت وجود تصویر ۹۸% افزایش پیدا می کنه. (منبع: DMR)

 ۳۲% از شرکتای آمریکایی با ۱۰۰ کارمند یا بیشتر در سال ۲۰۱۵ واسه فعالیتای بازاریابی خود از شبکه اینستاگرام استفاده کردن. پیش بینی می شه این تعداد در سال جاری به ۴۹% و در سال بعد به ۷۰٫۷% برسه. (منبع: MediaPost)

 ۸۱% از تصمیم گیرندگان در بخش شرکتای صنعتی از اجتماعات آنلاین و وبلاگا به خاطر کمک به اتخاذ تصمیمای خرید استفاده می کنن. ۷۴% از این ادما از شبکه لینکدین و ۴۲% از اونا هم از شبکه توییتر استفاده می کنن. (منبع: Marketing Think)

 ۷۱% از مصرف کننده هایی که تجربه خوبی در دریافت خدماتی در سطح شبکه های اجتماعی از یه برند داشتن، به احتمال زیاد اون شرکت رو به بقیه معرفی می کنن. (منبع: Get Ambassador)

– محتوای تصویری از ۴۰ برابر شانس بیشتر از دیگر شکلای جور واجور محتوا واسه اشتراک گذاشته شدن بهره مند هستن. (منبع: Hubspot)

– ۷۸% از راه شبکه توییتر از یه برند به اون شکایت می کنن، درزمان یه ساعت انتظار دریافت جواب دارن. (منبع: Lithium)

– وقتی که نوبت به ایجاد رابطه با کار و کاسبی های جور واجور می رسه، ۳۳% از متولدین سالای نزدیک به هزاره به کار گیری شبکه های اجتماعی رو نسبت به هر شبکه دیگری بهتر می دونن. (منبع: Marketing Sherpa)

 کاربران اینترنت به صورت میانگین دارای ۵۴ حساب کاربری در شبکه های اجتماعی هستن. (منبع: Global Web Index)

 در زمان انجام دادن یه خرید، ۷۵% از خریداران در بخش کار و کاسبی های صنعتی از شبکه های اجتماعی واسه روند اراده کردن خرید خود استفاده می کنن. (منبع: IDC)

اراده کردن

چند تا نکته مهم در مورد بازاریابی محتوایی

بازاریابانی که مبادرت به وبلاگ نویسی می کنن از ۱۳ برابر شانس بیشتر واسه کسب درآمد بهره مند هستن. (منبع: Contently)

 ۷۴% از خوانندگان به محتوای آموزشی از طرف برنده ها اعتماد دارن، البته تا وقتی که این محتوا باهدف تشویق به انجام یه معامله انجام منتشرنشده باشه. (منبع: Contently)

 ۸۸% از بازاریابان فعال در بخش کار و کاسبی های صنعتی در آمریکای شمالی از شبکه توییتر واسه انتشار محتوا خود استفاده می کنن. (منبع: DMR)

چند تا نکته مهم در مورد تبلیغات

 ۵۶% از تبلیغات نمایشی در سطح اینترنت اصلاً به وسیله آدمای واقعی دیده نمی شن. (منبع: Contently)

 نصف خریداران در بخش کار و کاسبی های صنعتی از گوشیای هوشمند واسه انجام خریدهای خود استفاده می کنن و درواقع ۴۰% از این خریدها مستقیما از این دستگاه ها اثر می پذیرن.

به طور عکس تنها ۳% بودجه بازاریابی دیجیتالی به موبایل اختصاص پیدا می کنه. (منبع: PureB2B)

دیجیتال

 پیش بینی می شه کل هزینه های صرف شده واسه تبلیغات اینترنتی در سال آینده با رشد ۱۲٫۹% روبرو باشه. پس از تلویزیون، اینترنت بزرگ ترین رسانه واسه انتشار تبلیغات در سال جاری در نظر گرفته می شه. (منبع: MediaPost)

 یه سوم از بازاریابانی که به طور در رابطه از شبکه های اجتماعی واسه کسب وکار خود استفاده می کنن، اقرار کردن که به طور دقیق نمی تونن اعلام کنن که کدوم یکی از این شبکه ها بیشترین اثر رو روی اندازه برگشت سرمایه اونا داشته (منبع: MarketingProfs)

منیع: oxteam