انتخاب کلمه کلیدی و ۱۰ نکته‌ای که در این زمینه باید بدانید

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ ۴ نظر ۴,۴۳۶ بازدید

انتخاب کلید واژه مناسب مهم ترین کار واسه شروع فعالیت در بخش وبه. کلمات کلیدی می تونن ورودی سایت رو هدف دار کنن. در ادامه به ۱۰ نکته مهم و کاربردی واسه انتخاب کلید واژه می پردازیم.

Keywords چیه؟

Keywordsا کلمات کلیدی سایت شمان. اینکه شما با جستجوی چه کلماتی در Serp (صفحه ای که به عنوان یافته های جستجو میبینیم) نشون داده شید با به کار گیری این کلمات صورت میگیره. انتخاب کلمات کلیدی قدم صفر سئو هستش.

وقتی که تصمیم به انجام سئو می گیرین مهم ترین و اولین کاری که باید انجام بدین انتخاب کلمات کلیدی مناسبیه که بتونین عملیات سئو رو به کمک اونا پیش ببرین. دقیقا مثل ساختن یه ساختمون. وقتی که شما می خواین یه ساختمون بسازین مهم ترین قسمت در ساخت ساختمون پایه های ساختمونه. میشه گفت در سئو هم مهم ترین بخش انتخاب کلمه کلیدیه چون پایه کار شماس.

۱۰ نکته واسه انتخاب کلید واژه مناسب:

۱٫ انتخاب کلید واژه از دید مخاطب

خودتون رو جای مخاطب بذارین. تصور کنین که به خدماتی نیاز دارین که در رابطه به کار و کاسبی شماس. کسائی که هنوز سایت ندارن و می خواد این مراحل رو تازه شروع کنن به این نکته توجه کنن. به طور مثال در مورد فروش املاک کاربران شما هیچ وقت کلمه سایت آنلاین فروش املاک ، سایت آنلاین فروش آپارتمون رو جستجو نمی کنن. ممکنه شما تصور کنین این کلمات ، کلمات مناسبی هستن و روی این کلمات خودتون رو سئو کنین و در آخر می بینین که نتیجه مطلوبی نگرفتید. کلمه ای که مردم جستجو می کنن خرید خونه در جردن ، اجاره ارزون خونه و کلمات این چنینیه.

خرید خونه

پس کلید واژه کلمه ایه که کاربران جستجو می کنن. شما باید به عنوان مخاطب جستجو کنین و کلمات کلیدی رو به این صورت پیدا کنین. می تونین با پرس و جو از همکاران ، دوستان و دور وبریا تون کلمات کلیدی پیدا کنین. از اونا سوال کنین اگه در مورد کار و کاسبی شما احساس نیاز کنن چه کلماتی رو جست و جو می کنن.

۲٫ لیستی از کلمات

کار دیگری که باید انجام بدین اینه که کلمات کلیدی مربوط به خودتون رو پس از جستجو کردن لیست کنین و این لیست مخصوص رو واسه خودتون بسازین.

۳٫ Long tail keywords یا کلمات کلیدی طولانی

بعضی افراد تصور می کنن کلمات کلیدی کوتاه تر بازدهی بیشتری داره. فقط کافیه کلمات کلیدی رو بررسی کنین متوجه میشین که کلمات طولانی تر هدفمندتر هستن وبازدهی بهتری دارن. به طور مثال بازم مثال املاک رو بررسی کنیم؛ شما می تونین روی کلمه املاک کار کنین و ببینین که نتیجه ای که می خواستین رو نمیگیرین و می تونین روی کلمات اجاره خونه در جردن و یا هر محله ای که در اون فعالیت می کنین سئو انجام بدین و نتیجه بهتری بگیرین. مشاهده می کنین که این کلمات طولانی تر و ۴ بخشی هستن.

 با این وجود مزیت اصلی اونا در مقایسه با کلمات کوتاه اینه که سئو روی کلمات طولانی ساده تره و می بینین که خیلی راحت تر به نتیجه می رسین نسبت به یه کلمه یه بخشی.

مزیت دیگه کلمات طولانی، دقیق تر بودن اوناس. شما مخاطبی رو به دست میارید که دقیقا به دنبال خدمات شما می شه. به طور مثال کسی که خرید خونه در جردن رو جستجو می کنه دقیقا مخاطب شما هستش.

۴٫ به کار گیری وسیله گوگل Adwords

گوگل Adwords وسیله فوق العاده ای واسه تبلیغات در سطح گوگله. ابزاری به اسم keyword planner هست که در گذشته به اسم keywords tools در گوگل Adwords اونو می شناختیم.

امکانات keyword planner بسیار بیشتر از گذشته شده.

شما با قرار دادن لیستی که از کلمات کلیدی جفت و جور کردین در keyword planner میفهمید که این کلمات چه تعداد در ماه و در سال جستجو می شن و ارزش این کلمات رو به طور کامل در پیدا میکنین. لیست جفت و جور شده خودتون رو با به کار گیری وسیله گوگل Adwords بررسی کنین و نتیجه رو جلوی کلمات کلیدی یادداشت کنین و در آخر کلمات کلیدی مهم تر رو جدا از هم کنین.

۵٫ آمارگرفتن با گوگل trend

گوگل trends به شما میگه چه کلمات کلیدی بیشتر جستجو می شن. این وسیله در زبون فارسی به اندازه زبون انگلیسی قوی نیس. شما در گوگل trend واسه دریافت اطلاعات کلمات باید خودتون کلماتی رو که می خواین اندازه اهمیت اونا رو بدونین وارد کنین و اندازه جستجوی اونا رو ببینین.

۶٫ سئو کردن سایت واسه صفحات داخلی

این نکته رو در نظر داشته باشین که شما نمی تونین تموم کلمات کلیدی مورد نظرتون رو واسه صفحه اصلی سئو کنین. تلاش کنین واسه هر کلمه صفحه ای جداگونه تشکیل بدین.

وقتی که می خواین کلید واژه خود رو انتخاب کنین، واسه این کلمات صفحات جداگونه طراحی کنین مخصوصا وقتی که موضوعات متفاوتی دارین باید وقتی رو واسه بهینه سازی جدا از هم واسه اونا اختصاص بدین. بهتره بدونین صفحات داخلی واسه بهینه سازی کلمات کلیدی خیلی بهتر هستن. در نتیجه کلمات کلیدی خود رو بر این پایه انتخاب کنین.

۷٫ بررسی سایت رقبا

با جستجوی کلمات کلیدی خود میفهمید که نمونه های سایت شما هست که اونا رقبای شمان. می تونین به این وب سایتا سر بزنین. فقط کافیه کمی کد نویسی بلد باشین با مشاهده کدای سایت رقبا میفهمید که رقیبان شما از چه کلمات کلیدی استفاده کردن و با قرار دادن اونا در وسایل معرفی شده بالا می تونین اندازه اهمیت کلمات اونا رو بررسی کنین و اگه نتیجه خوبی داشت شمام در این کلمات با رقیباتون رقابت کنین.

۸٫ بهترین رو انتخاب کنین

افراد متخصص خودشون رو درگیر موارد بی اهمیت نمی کنن به جای اینکه ۱۰۰ کلمه انتخاب کنین ۲۰ کلمه هدف دار و کلیدی انتخاب کنین. افراد متخصص خیلی راحت هر کلمه ای رو انتخاب نمی کنن. حتی انتخاب یه کلمه تنها هم اشتباهه. اینکه تلاش کنین تنها تو یه کلید واژه به حالت ایده آل برسین باعث شکستتان می شه چون اندازه ورودی سایت وابسته به کلمات کلیدی مناسبیه که واسه صفحات جور واجور سایت انتخاب می کنین.

پیشنهاد می کنیم چند کلید واژه مناسب انتخاب کنین این کار خیلی بهتر از انتخابای زیاد و ضعیفه. اگه تمرکز خودتون رو روی تموم کلمات بذارین و بخواین در تموم اونا بهینه سازی انجام بدین شک نداشته باشین بازدهیتان بین تموم این کلمات تقسیم میشه.

کلمات کلیدی خیلی با کیفیت رو پیدا کنین و تمرکزتون رو دقیقا روی این کلمات بذارین و سایت خودتون رو در این کلمات بهینه سازی کنین. بعدا می تونین کلمات دیگری پیدا کنین و در اون کلمات هم سایتتون رو بهتر کنین و به صفحات اول گوگل، سایت خود رو منتقل کنین.

۹٫ هدف

هدف خودتون رو از سئو سایت بدونین. می خواید در سایت خود فروش داشته باشین؟ تمایل دارین برند سازی کنین؟ تمایل دارین اطلاع رسانی کنین؟

به طور مثال واسه برند سازی با جستجوی کلمه یخچال سایت LG رو مشاهده می کنین. بعد از ورود به سایت می بینین که خرید و فروش زیادی صورت نمی گیره و اون چیزی که شما می بینین سایت اطلاع رسانیه. به این حالت برند سازی می گن. LG تلاش کرده برند سازی کنه و نماینده فروش جذب کنه که بسیار هم موفق بوده.

اما اگه می خواید اطلاع رسانی کنین به طور مثال واسه اخبار IT باید سایتتون رو سئو کنین تا بتونین خبرهای IT سایتتون رو اطلاع رسانی کنین.

و حالت سوم که بیشترین حالت استفاده در اینترنته ، فروش از راه اینترنته. اگه تمایل به فروش دارین حتما در نظر بگیرین که قبل از کلمات کلیدی خود کلماتی مثل خرید و یا فروش رو اضافه کنین.

به طور مثال اگه شما فروشنده دوربینای عکاسی هستین بهتره که سایت خود رو واسه کلمات کلیدی خرید دوربین عکاسی و یا فروش دوربین عکاسی سئو کنین.

۱۰٫ بروزرسانی کردن کلمات کلیدی

نگران انتخاب درست ترین کلید واژه در همین اول نباشین. واسه تغییر و انتخاب کلمات کلیدی بهتر و بیشتر همیشه زمان دارین.

شما می تونین آمارگیرهای خیلی قوی روی سایت خود نصب کنین و ورودیای سایت خود رو بررسی کنین با این کار می تونین ببینین کاربران در سایت شما چه جستجوهایی انجام میدن. با مشخص شدن این کلمات می تونین کلمه های کلیدی جستجو شده به وسیله کاربران رو هم به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنین و در آینده واسه این کلمات هم بهینه سازی انجام بدین.

مشاهده نسخه PDF مقاله: ۱۰ نکته اساسی واسه انتخاب (Keywords) کلید واژه

Share this post

Post navigation

You might be interested in...