اصطلاحات گوگل ادوردز که برای تبلیغات در آن باید بدانید

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰ نظر ۶۳۶ بازدید

در این مقاله شما با فرهنگ کلمه گوگل ادوردز آشنا میشین و با اصطلاحات مقدماتی و اصطلاحات عمومی و هم اینکه اصطلاحات هزینه و اصطلاحات مربوط به آگهی در گوگل ادوردز آشنا میشین.

همونجوریکه هر علمی اصطلاحات و زبون مخصوص به خودشو داره گوگل ادوردز و بازاریابی در گوگل هم از این قانون مستثنی نیس. ممکنه در اول اصطلاحات این بخش واسه شما تا حدی دلهره آور باشه؛ اما مطمئن هستیم با دونستن اصطلاحات مربوط به این بخش حس بهتری به اون پیدا می کنین.

ممکنه شمام صاحب یه کار و کاسبی اینترنتی باشین. شک نداشته باشینً هدف شما دیده شدن و رسوندن پیام به مخاطبینه. فضای آنلاین جاییه که مخاطبین بیشتر از گذشته در حال گذروندن زمان خود هستن. این موضوع اهمیت تبلیغات و دیده شدن در این فضا رو دلیل می شه.

در این مقاله فرهنگ لغات کوچیکی شامل ۲۵ اصطلاح کاربردی که واسه شروع کار با گوگل ادوردز و تبلیغات در گوگل به اون نیاز دارین تقدیم حضورتون می کنیم. می تونین با دونستن این اصطلاحات اندازه تبدیل کمپینای تبلیغات کلیکی خود رو زیاد کنین.

بیشتر بدونین: ۱۱ روش واسه بهبود طبیعی رتبه سایت در موتورهای جستجو

اصطلاحات مقدماتی در گوگل ادوردز

۱٫ کمپین:

یه کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز از تعدادی گروه های تبلیغاتی تشکیل شده. کمپین کلا اون چیزیه که شما در اول کار ایجاد می کنین و به شما در مدیریت تبلیغات کلیکی جور واجور کمک می کنه. میشه کمپینای مختلفی رو به صورت هم زمان از یه حساب گوگل راه اندازی و مدیریت کرد.

۲٫ گروه تبلیغاتی:

گروه تبلیغاتی یه سری از کلمه کلیدیا، بودجه ها و روشای هدف گیری واسه رسیدن به هدفی مشخص تو یه کمپینه. مثلا، اگه یه کمپین واسه حراج کفش راه اندازی شده، میشه گروه های تبلیغاتی با عنوان حراج آنلاین، کفش زنونه و کفش مردونه واسه این مقصود درست کرد. هم اینکه میشه آگهیای مختلفی تو یه گروه تبلیغاتی داشت.

۳٫ نوع کمپین:

جایی که می خواین تبلیغات شما در گوگل دیده شه نوع کمپین رو تعیین می کنه. در گوگل میشه سه نوع کمپین درست کرد:

• فقط شبکه جست وجو (یعنی فقط در موتور جست وجو گوگل)

• فقط شبکه نمایشی (آگهی شما در شبکه نمایشی گوگل شامل سایتا، ویدیوها، یوتیوب، بلاگر و چیزای دیگه ای به جز اینا به نمایش درمی آید. این مجموعه با نام ادسنس هم شناخته می شه.)

• شبکه جست وجو به همراه شبکه نمایشی (ترکیبی از هر دو نوع شبکه جست وجو و نمایشی)

اگه بخواین واسه تبلیغات گروهی کالا به صورت فهرست فروش در گوگل دست به کار شین می تونین کمپین رو از نوع «خرید» انتخاب کنین.

۴٫ کلید واژه:

یکی از عناصر مهم تبلیغات گوگل کلمه کلیدیا هستن. کلید واژه کلمه یا عبارتیه که واسه تبلیغات انتخاب می کنین. این کلمات تعیین می کنن که آگهی شما کی و کجا به نمایش دربیاد. در زمان تعیین کلید واژه باید خود رو به جای مشتری بذارین. فکر کنین چه کلماتی رو واسه پیدا کردن محصول یا خدمات شما جست وجو می کنه. هرچند می تونین هر تعداد کلید واژه انتخاب کنین اما پیشنهاد می کنیم این تعداد از ۲۰ بیشتر نشه.

۵٫ امتیاز کیفی:

ملاک امتیازدهی گوگل به آگهیا امتیاز کیفی اسمشه. این امتیاز براساس اندازه تناسب تیتر آگهی، توضیحات، کلمه کلیدیا و صفحه فرود شما تعیین می شه. هر چی امتیاز کیفی بالاتر باشه موقعیت آگهی بهتر و هزینه ها کم تر می شه.

۶٫ نمایش:

نمایش واحدیه واسه شمارش تعداد دفعاتی که یه آگهی نشون داده شده؛ به عبارت دیگه هر بار که یه آگهی به بازدیدکننده ای نشون داده شه یه نمایش اتفاق افتاده.

۷٫ رتبه آگهی:

رتبه آگهی تعیین می کنه که آگهی در کدوم محل از صفحه به نمایش دربیاد. رتبه آگهی به امتیاز کیفی و اندازه پیشنهاد قیمت بستگی داره.

قیمت

۸٫ آگهی موبایل:

موبایل

تبلیغاتی هستن که کاربران هنگام جست وجو در دستگاه های موبایل مشاهده می کنن. گوگل ادوردز از تبلیغات موبایل با قرارداد WAP واسه دستگاه های موبایل با آخرین فنّاوری روز پشتیبانی می کنه.

۹٫ افزونه آگهی:

اطلاعات بیشتر درباره کار و کاسبی شما مثل نشانی مکانی، شماره تلفن و حتی کوپن تخفیف واسه سایت شما یا دیگر سایتا رو شامل می شه. این اطلاعات در کادری آبی رنگ زیر توضیح آگهی شما میان.

اصطلاحات عمومی در گوگل ادوردز

۱۰٫ دکمه فراخوان (CTA):

فراخوان در واقع عملیه که می خواین کاربر بکنه. فراخوانای خوب کوتاه هستن. مثلا کلماتی مثل بخرین، دریافت کنین، یا همین حالا انجام بدین و چیزای دیگه ای به جز اینا.

۱۱٫ اندازه کلیک خوری (CTR):

یکی از معیارهای مهم در تنظیمات حساب گوگل ادوردز اندازه کلیک خوری آگهیه. این ملاک نسبت تعداد کلیکای روی یه آگهی رو به کل اشخاصی که اون آگهی رو دیده ان اندازه گیری می کنه.

۱۲٫ صفحه فرود:

صفحه ای از سایت شما هستش که ترافیک از راه کلیک روی آگهی به اون صفحه هدایت می شه.

۱۳٫ بهینه سازی:

بهینه سازی در گوگل ادوردز مثل هر جای دیگری از بازاریابی دیجیتال به کار میره؛ به عبارت دیگه بهینه سازی، ایجاد تغییرات در آگهی واسه رسیدن به یافته های بهتر در جهت اهداف تعیین شده.

دیجیتال

۱۴٫ تست جداسازی:

تست جداسازی شامل تست A/B و تست چند متغیریه. این کار روشی واسه آزمایش بازاریابی با کنترل پارامترهاه. هدف از انجام تست انتخاب روش بهتر یا بهتر شده هاس (واسه مثل اندازه کلیک خوری بالاتر، اندازه تبدیل بهتر یا حتی رتبه آگهی بهتر).

اصطلاحات مربوط به هزینه در گوگل ادوردز

۱۵٫ روش هدف دار پیشنهاد قیمت:

چگونگی پرداخت به ازای عمل انجام شده به وسیله بازدیدکننده آگهی رو تعیین می کنه.

۱۶٫ بودجه روزانه:

مقدار هزینه ای که تمایل داشته باشین در هر روز به ازای هر آگهی بپردازید بودجه روزانه شما هستش. هزینه روزانه شما براساس میانگین هزینه روزانه در طول یه ماه محاسبه می شه. درنتیجه اگه این مقدار روزانه تغییر کرد نگران نشید.

۱۷٫ هزینه به ازای کلیک (CPC):

عادی ترین نوع پیشنهاد قیمت در گوگل ادوردز هزینه به ازای کلیکه؛ به عبارت دیگه وقتی شما هزینه پرداخت می کنین که حتماً یه فرد روی آگهی شما کلیک کنه. بیشینه هزینه به ازای کلیک در روند پیشنهاد قیمت تعیین می شه. این مقدار بیشترین حد اندازه پولیه که واسه یه کلیک روی آگهی پرداخت می کنین.

۱۸٫ پرداخت به ازای کلیک (PPC):

پرداخت به ازای کلیک همون هزینه به ازای کلیکه.

۱۹٫ پرداخت به ازای هزار بار نمایش (CPM):

روش پیشنهاد قیمتیه که در اون به ازای تعداد دفعات نمایش تبلیغات هزینه پرداخت می شه.

۲۰٫ آستانه صورت حساب:

با عبور مخارج از حد مشخصی، شما واسه هزینه های تبلیغات بدهکار میشین. این حد از ۵۰ دلار شروع می شه. اگه شخصی در طول یه ماه به این آستانه برسه، براش صورت حساب صادر شده و آستانه بعدی ۱۰۰ دلار میشه. این روند به همین ترتیب ادامه پیدا می کنه.

دلار

اصطلاحات مربوط به ایجاد آگهی

۲۱٫ تیتر:

تیتر آگهی شما همون عنوان طرح تبلیغاتی شما هستش.

۲۲٫ نشانی مقصد:

نشانی مقصد یه آگهی، صفحه فرود اون هستش. وقتی کاربر روی آگهی کلیک کنه به این صفحه هدایت می شه. سایت مقصد ممکنه یه صفحه خاص باشه. میشه صفحه مقصد متفاوت واسه آگهیای جور واجور تو یه گروه تبلیغاتی تعیین کرد. مخاطبین نشانی مقصد رو در آگهی نمی بینن.

۲۳٫ نشانی نمایشی:

آدرسیه که در طرح تبلیغاتی شما به نمایش درمی آید. این نشانی باید تا حد امکان ساده و مشخص باشه. اینجوری برند شما بهتر معرفی می شه، اعتماد می آورد و اندازه تبدیل بهتری داره.

۲۴٫ آگهی کناره:

تبلیغیه که در سمت راست یه صفحه یافته های موتور جست وجو (SERP) نشون داده می شه.

۲۵٫ آگهی تاپ:

آگهیه که تو یه پنجره مستطیلی بالای یافته های طبیعی جست وجو نشون داده می شه.

نکته: آگهی شما به احتمال زیاد هم به صورت کناره و هم به صورت تاپ به نمایش درخواهد اومد پس مطمئن شید واسه هر دو حالت بهینه شده باشه.

نتیجه گیری

گوگل ادوردز یکی از وسایل قوی بازاریابی آنلاینه. تبلیغات در گوگل از بهترین راه های جذب ترافیک و درنتیجه فروش بیشتره. چیزی که واسه شروع کار با گوگل ادوردز به اون احتیاج دارین فهم لغات و اصطلاحات این بخش س.

ما معتقدیم به کار گیری یه روش هدف دار بازاریابی بدون اون که بدونین چه می کنین به طور کاملً بی فایده س. مسئله اساسی آموزش اون هستش. با امید به اینکه این مقاله در این مورد به شما کمک کرده باشه.

مشاهده نسخه pdf مقاله:اصطلاحات گوگل ادوردز که واسه تبلیغات در اون باید بدونین

Share this post

Post navigation

You might be interested in...