آناتومی لینک

‫یکی از روشای بهینه سازی سایت، سئو خارجی است که شما سایت خود رو با کمک سایتای دیگه تبلیغ کرده و بهینه می کنه. یکی از این روش ها اینه که یه لینک دهنده داشته باشین. لینک دهنده در واقع لینکیه از سایت شما که در سایت دیگه نشون داده می شه. حال وقتی که کاربران به ان سایت مراجعه می کنن، لینک شما رو هم میبینن هر چی اندازه به کار گیری لینک شما به وسیله کاربران در ان سایت بیشتر باشه، ترافیک سایت شما بیشتر شده و تاثیر مثبت بر رتبه سایت شما می ذاره.

سئو

آناتومی لینک دهنده به این صورته که شامل یه متنی از کلمات کلیدیه که کاربرها این متن یا بعضی از کلمات رو جست و جو می کنن و در نتیجه به لینک دسترسی پیدا می کنه. اگه کاربر دقیقا خود متن رو جست و جو کنه به ان لینک دقیق می گن و اگه فقط بعضی کلمات کلیدی رو سرچ کنه، لینک نسبیه.

در این مقاله می خوایم به کارکرد لینکها و آناتومی لینکا بپردازیم.‬ حال کار رو شروع میکنیم‬، اول از همه میخوایم در مورد لینکها بدونیم،‬ واژه لینک در واقع مخفف عبارت هایپرلینک است.‬ هایپرلینک اتصالی در سیستم فرامتنی بین‬ دو سند یا دو ناحیه‬‬ در سنده. انتخاب یه لینک، سند دیگری رو‬ لود میکنه یا اینکه سند شما رو به‬ ناحیه ای که لینک به اون متصله انتقال می ده.‬ البته امروزه انتخاب یه لینک به معنی‬ بردن بیان کننده بر اون و کلیک بر اون هستش.‬ در اوایل دوران اینترنت، هر لینک‬ عدد مشخصی داشت که این عدد در انتهای ‫لینک نشون داده میشد‬ و شما واسه انتخاب اون، باید ‫عدد رو مینوشتید و Enter رو میزدین‬.‬‬

آناتومی لینک

آناتومی لینک عطفی

در اچ تی ام ال، سیستم‬ ساخت صفحات وب به این صورت عمل میکنه که‬ لینک با چیزی به نام تگ عطف با تگ a به وجود میاد ولی این چیزی نیس‬ که واسه ساخت هایپرلینک استفاده شه‬ در واقع این چیزیه که به طور‫ عادی واسه فرمون دادن‬ به مرورگره تا صفحه ای رو دریافت کنه.‬ ‬حال این تگهای عطفی هستن که‬ به صورت تگ a مورد‬ استفاده قرار می گیرن.‬ به دو شکل میشه از‫ تگ عطفی استفاده کرد:

  1. ‬ واسه ساخت هایپرلینکی که با لینک بر اون‬ صفحه دیگری یا بخش دیگری از‬ صفحه لود میشه.
  2.  واسه ساخت‬ بوک مارک، ناحیه ای از صفحه‬ که میتونه به تگ عطف دیگری لینک شه.

‬ این ساختار پایه یه تگ عطف‬ در حال ساخت یه لینکه.‬ این تگ، لینکی رو میسازد که بازدید‬ کننده به صورت واژه های”اینجا کلیک کنین” اونو میبینه. وقتی که کاربر بر لینک کلیک ‫میکنه، صفحه ای لود میشه و‬ این مرجعیه که به سند مورد نظر،‫ شما رو برگشت می ده و د‫ر این مورد، اون سند htmlه ‫و باید در همون دایرکتوری صفحه حاضر قرار داشته باشه‬ و به این صورت شما می تونین‬ از تگ عطفی واسه ساخت یه بوک مارک استفاده کنین‬. شما شاید از لینکهای داخلی واسه‬ بوک مارک استفاده میکنین تا صفحات‫ رو با اضافه کردن کلید واژه ها‬ بهینه سازی کنین که این کار خوبیه‬ ولی واسه اهداف آموزشی این مقاله‬ ما اهمیتی به بوک مارک نمیدیم.‬ حال از متن عطفی واسه ساخت‬ هایپرلینکهایی بین اسناد استفاده میکنیم‬، اینجا یه لینک ساده‬ به نام ” test.html ” رو فرض کنین که‬ به صفحه وب اشاره میکنه.‬ ساختمون اون به شکلیه که‬ نقاط منبع به یه سند، در همون دایرکتوری که‬ صفحه شامل لینک قرار داره اشاره کنن.‬ این با عنوان منبع نسبی به‬ یه صفحه شناخته میشه چون‬ تعیین میکنه که چیجوری صفحه رو‫ از مکان حاضر بدون استفاده‬ از نشانی کامل صفحه بگیریم‬ .

‫‬