پایان نامه مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  تاثیر بازاریابی ارتباط مند بر رضایت مشتریان بانک ملی

قسمتی از متن پایان نامه :

اهمیت بازاریابی ارتباط مند در بانکداری

مشتریان کنونی بسیار بزرگ و اغلب جهانی هستند. آنها ترجیح می‌دهند عرضه کنندگانی داشته باشند که بتوانند مجموعه‌ای از کالاها و خدمات را، به صورتی متناسب در نقطه‌های مختلف دنیا ارائه نمایند، کسانی که بتوانند مسأله‌های موجود در بخشهای مختلف کشور یا دنیا را به سرعت حل کنند و برای بهبود فرایندها و محصولات با مشتری (تیم‌های مشتری) همکاری بنمایند، موفق خواهند بود. ازدیدگاه این مشتریان، فروش تنها آغاز این ارتباط می باشد(کاتلر،1390، 790)[1].

امروزه بخش خدمات مالی دست خوش تغییراتی می باشد که بیشتردرتاریخ تجربه نشده می باشد .این تغییرات هم بر ساختار صنعت و هم بر ماهیت رقابت تأثیر شگرف داشته می باشد. جای تعجب نیست که در این محیط متلاطم با تغییرات شتابنده، مؤسسات مالی مجبور شده اند شیوه واکنش خود نسبت به بازار را تغییر دهند به طوری که به جای تمرکز روی محصولات، بیشتر به مشتریان و روابط متمرکز شوند و همچنین به جای دید کوتاه مدت، دید بلندمدت را در پیش بگیرند(فتحی،69،1388).

بازاریابی مبتنی بر ایجاد و حفظ ارتباط براساس این فرض قرار دارد که شرکت بایستی به صورت دائم حسابهای (مشتریان) مهم را مورد توجه قرار دهد. نتیجۀ تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین فروشنده کسی می باشد که دارای انگیزه‌ای بسیار بالا باشد و بتواند قرارداد نهایی را ببندد، اما موفق‌تر از او کسی می باشد که مسأله‌های مشتری را حل کند و ارتباط‌ای همیشگی با خریدار به وجود آورد(کاتلر،1390، 791).

رویکردرابطه که بدنبال ایجادروابط بلندمدت ممتازبامشتریان خوداست به ویژه برای صنعت خدمات مناسب می باشد(راجا و بلینا ، 2013)[2]

بنا به گفته مدیران بزرگ بانک های معروف دنیا، فقط 5درصد از مشتریان بیش از 85درصد سودآوری بانک ها را تشکیل می دهند. همچنین تحقیقات محققان امور اقتصادی نشان داده که بانک ها با افزایش مشتریان ارزنده و تراز اول خویش و ایجاد رضایت مؤثر در مشتریان به گونه بی سابقه ای به سودآوری خود می افزایند. پس شایسته می باشد که در بازار رقابت تنگاتنگ کنونی بانک ها، بر اساس بند 2 و3 سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی و احتمالاً با عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی [3] و به تبع آن احتمال تأسیس بانک های خارجی در ایران و در ضمن با در نظر داشتن خصوصی شدن تعدادی از بانک های دولتی و همچنین اختلاف ناچیز سود بانکی در بخش جذب منابع و مصارف بانک های دولتی و خصوصی، بانک ها را ملزم می نماید هر چه سریع تر برای حفظ مشتریان خویش، چاره اندیشی نمایند و چاره آن تنها در بازاریابی ارتباط مند و مشتری مداری مؤثر تجلی می یابد. پیشرفت بازاریابی ارتباط مند در بانک با پیمودن در جهت توسعه ارتباط با مشتریان انجام می شود حفظ ارتباط با مشتری یک مسأله بلندمدت می باشد و به جای نتایج و پیامدهای جاری بایستی به پیامدهای آتی آن توجه نمود(فتحی،69،1388).

 

[1] – Katler

[2] – Rajaobelina

[3] -WTO

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1- سنجش اندازه ادراک مشتریان از بازاریابی ارتباط مند وابعادآن در بانک ملی شهرستان بندرانزلی.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2- سنجش اندازه رضایت مشتریان بانک ملی شهرستان بندرانزلی.

3-سنجش ارتباط بازاریابی ارتباط مند وابعاد آن (اعتماد، تعهد، ارتباط، ارزش مشترک، همدلی و روابط متقابل)بارضایت مشتریان در بانک ملی بندرانزلی.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :   تاثیر بازاریابی ارتباط مند بر رضایت مشتریان بانک ملی با فرمت ورد