سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان

قسمتی از متن پایان نامه :

– برای تعیین اثربخشی تبلیغات چه چیزی را بایستی اندازه گیری کنیم؟

به عقیده خیلی ها،  اندازه دستیابی به هدفی که تبلیغ دهنده در ابتدای کار مشخص کرده می باشد مبنای اندازه گیری اثربخش بودن تبلیغات می باشد. اگرچه روشی معقول به نظر می­رسد اما اتخاذ یک روش واحد برای تعیین اثربخشی برنامه های هدفمند تبلیغاتی گوناگون بدین وسیله ممکن نیست.

با  انجام تبلیغات مسلماً انتظار دستیابی به نتایجی را خواهیم داشت، اما در این که نتیجه چیست اختلافهائی هست. این نتیجه ممکن می باشد افزایش فروش در کوتاه مدت باشد یا تغییر توجه مصرف کننده نسبت به نام تجاری.

اگر تبلیغات را به عنوان محرک مطالعه کنیم اثربخش بودن آن را به نتایج بیشتری می توان منسوب نمود. برای نمونه:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– ایجاد تفاوت بین نام تجاری ما با دیگر نام ها در ذهن مخاطب و ایجاد حس برتری وتمایل برای آن.

– ایجاد توجه و علاقه برای مصرف کننده  نسبت به نام تجاری.

– خرید توسط مصرف کننده ، حتی خرید آزمایشی پس از قرار گرفتن در معرض تبلیغات.

– ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان با  تکرار رفتار خرید.

– ایجاد حس رضایت در مصرف کننده  از انتخاب خود پس از خرید کالا با نظاره تبلیغات.

از طریق مدل سلسله مراتب تاثیرات[1] می توان تمام این نتایج را به هم مربوط نمود. ساده ترین این مدل ها AIDA مراحل مختلف را از در معرض تبلیغات قرار گرفتن تا خرید را به ما نشان می­دهد. (توجه، علاقه، تمایل، اقدام خرید)

برای مثال اگر پژوهشگران دریابند که تبلیغات آنها روی افزایش فروش تاثیر گذار نبوده ، بایستی  ببینند تبلیغات آنها در کجای سلسله مراتب ضعیف اقدام کرده می باشد. آیا تبلیغات آنها در جلب توجه، یادآوری، ایجاد علاقه و قانع کردن مصرف کنندگان یا هر مورد دیگری بی تأثیر می باشد؟

پس بسته به هدف برنامه می توان هرکدام از مراحل مختلف سلسله مراتب را که مناسبتر می باشد اندازه گیری نمود[2].

[1] Model of the Hierarchy of Effects

[2] Tellis ,Gerard ( 2004) , ‘ Effective Advertising’ , Sage: London,1

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-4-1- هدف اصلی: هدف اصلی از این پژوهش سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان می باشد.

1-4-2- هدف فرعی: هدف فرعی سنجش اثربخشی رسانه­های تبلیغاتی (رادیو، تلویزیون، روزنامه­ها، بیلبوردهای تبلیغاتی و تبلیغات زبان به زبان) بر اساس مدل آیدا (آگاهی، علاقه به محصول، ایجاد تمایل به خرید و اقدام به خرید)[1] در شرکت نادری لاهیجان می­باشد.

[1] Priyanka Rawal. Ms. (2013) AIDA Marketing Communication Model: Stimulating a purchase decision in the minds of the consumers through a linear progression of steps. IRC’S INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTIDISCIPLINARY RESEARCH IN SOCIAL & MANAGEMENT SCIENCES. P5

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان  با فرمت ورد

دسته بندی : پایان نامه