سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان

قسمتی از متن پایان نامه :

– انتقاد های وارده:

تیم آمبلر معتقد می باشد هردوی این نظریه ها چیزی را کوچک شمرده اند: تئوری قوی حافظه را و تئوری ضعیف احساسات را. به علت درگیری پائین مخاطب با کالاهای بی دوام  تصمیمات خرید منطقی نیست بلکه احساسی می باشد. پس تبلیغات نمی تواند تأثیر اقناع کننده داشته باشد و بیشتر محرکی  احساسی می باشد و این احساس برای هر مصرف کننده متفاوت می باشد و این چیزی بود که ارنبرگ فراموش کرده بود.

به عقیده آدام مرگان در مورد کالاهای مصرفی بی دوام  خرید یک تصمیم نیست بلکه یک عادت می باشد. یعنی تصمیمات به علت درگیری پائین مخاطب با این نوع کالاها منطقی نیست بلکه احساسی می باشد. پس تأثیر ضعیف اما تقویت کننده تبلیغات در مورد کالاهای بی دوام را نمی توان به همه کالاها تعمیم داد.

همچنین جونز اثر حافظه را نادیده می گیرد و فقط اثر تبلیغ را با خرید بلافاصله بعد از آن (در مدت 7 روز) اندازه می گیرد. گاهی مخاطبان در مدت زمان کوتاه به تبلیغ پاسخ نمی دهند و با تاخیری پس از دریافت پیام، پاسخ رفتاری مناسب را انجام می دهند. به این مدت زمان تاخیر در تاثیر تبلیغ “انتقال” Carryover  می گویند.

شایان ذکر می باشد اسامی تئوری قوی و ضعیف بر اساس عقیده نظریه دهندگان که تاثیر تبلیغات را بر فروش قوی و ضعیف می دانسته اند انتخاب شده می باشد.

2-4- برای تعیین اثربخشی تبلیغات چه چیزی را بایستی اندازه گیری کنیم؟

به عقیده خیلی ها،  اندازه دستیابی به هدفی که تبلیغ دهنده در ابتدای کار مشخص کرده می باشد مبنای اندازه گیری اثربخش بودن تبلیغات می باشد. اگرچه روشی معقول به نظر می­رسد اما اتخاذ یک روش واحد برای تعیین اثربخشی برنامه های هدفمند تبلیغاتی گوناگون بدین وسیله ممکن نیست.

با  انجام تبلیغات مسلماً انتظار دستیابی به نتایجی را خواهیم داشت، اما در این که نتیجه چیست اختلافهائی هست. این نتیجه ممکن می باشد افزایش فروش در کوتاه مدت باشد یا تغییر توجه مصرف کننده نسبت به نام تجاری.

اگر تبلیغات را به عنوان محرک مطالعه کنیم اثربخش بودن آن را به نتایج بیشتری می توان منسوب نمود. برای نمونه:

– ایجاد تفاوت بین نام تجاری ما با دیگر نام ها در ذهن مخاطب و ایجاد حس برتری وتمایل برای آن.

– ایجاد توجه و علاقه برای مصرف کننده  نسبت به نام تجاری.

– خرید توسط مصرف کننده ، حتی خرید آزمایشی پس از قرار گرفتن در معرض تبلیغات.

– ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان با  تکرار رفتار خرید.

– ایجاد حس رضایت در مصرف کننده  از انتخاب خود پس از خرید کالا با نظاره تبلیغات.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  • اهداف پژوهش:

1-4-1- هدف اصلی: هدف اصلی از این پژوهش سنجش اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان می باشد.

1-4-2- هدف فرعی: هدف فرعی سنجش اثربخشی رسانه­های تبلیغاتی (رادیو، تلویزیون، روزنامه­ها، بیلبوردهای تبلیغاتی و تبلیغات زبان به زبان) بر اساس مدل آیدا (آگاهی، علاقه به محصول، ایجاد تمایل به خرید و اقدام به خرید)[1] در شرکت نادری لاهیجان می­باشد.

[1] Priyanka Rawal. Ms. (2013) AIDA Marketing Communication Model: Stimulating a purchase decision in the minds of the consumers through a linear progression of steps. IRC’S INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTIDISCIPLINARY RESEARCH IN SOCIAL & MANAGEMENT SCIENCES. P5

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه اثربخشی رسانه های تبلیغاتی بر اساس مدل آیدا در شرکت نادری لاهیجان  با فرمت ورد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید